مرکز پژوهش‌های صلح پاکستان:

حملات تروریستی در پاکستان در یک‌سال گذشته افزایش یافته است

مرکز پژوهش‌های صلح پاکستان اعلام کرد: حملات تروریستی در پاکستان پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، ۵۱ درصد افزایش یافته است.

مرکز پژوهش‌های صلح پاکستان در گزارشی از افزایش حملات ترورستی در این کشور پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان خبر داد.

این مرکز در گزارش خود اعلام کرد: «خطرات طالبان در کابل کاملا برای پاکستان آشکار است، به طوری که در یک سال گذشته از زمان به قدرت رسیدن این گروه، شاهد افزایش ۵۱ درصدی حملات تروریستی در این کشور بوده ایم.»

در این گزارش آمده است: «از ۱۵ اوت ۲۰۲۱ تا ۱۴ اوت ۲۰۲۲؛ ۲۵۰ حمله تروریستی در پاکستان رخ داده است و در این حملات ۴۳۳ نفر کشته شده و ۷۱۹ تن دیگر زخمی شده اند.»

مرکز پژوهش‌های صلح پاکستان گفت: این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل، (از ۱۵ اوت ۲۰۲۰ تا ۱۴ اوت ۲۰۲۱ )/ ۲۵ اسد ۱۳۹۹ تا ۲۳ اسد ۱۴۰۰؛ ۱۶۵ حمله تروریستی در پاکستان انجام گرفته بود. در این حملات ۲۹۴ نفر کشته و ۵۹۸ تن هم زخمی شدند.

در این گزارش آمده است:"اکنون  وضعیت امنیتی در پاکستان در سایه حکمرانی طالبان در کابل، بیانگر رویارویی قریب الوقوع پاکستان با بحرانی خطرناک و جدی است."

این مرکز  با استناد به گزارش‌ سازمان ملل افزود: گروه‌های تروریستی مثل القاعده و داعش روی کار آمدن طالبان در افغانستان را انگیزه‌ای برای گسترش تبلیغات در مرکز و جنوب آسیا و در سطح جهان می‌دانند.

پیش از این شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان ۲۳ سپتامبر در مجمع عمومی سازمان ملل از فعالیت گروه‌های افراطی در افغانستان ابراز نگرانی کرده بود.

برچسب ها: طالبان ، پاکستان ، تروریست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.