اجرای آزمایشی طرح دارو رسان برای ۱۳۵۰۰ بیمار صعب العلاج در تهران

مدیر عامل بیمه سلامت گفت: ۲۷ قلم داروی پرمصرف جهت تحت پوشش بیمه قرار گرفتن در دستور کار هیئت دولت برای تصویب قرار گرفته و خدمات پوشش بیمه ای بیماران اوتیسم و معلولان در دستور کار است.

محمدمهدی ناصحی، مدیر عامل بیمه سلامت در همایش روز ملی بیمه سلامت گفت: در حال حاضر همه ارکان سلامت، هدفشان برطرف کردن مسائل و مشکلات سلامت است. پرداختی های طرح دارویار به روز انجام می شوند و در شهرستان ها نیز دوم هر ماه نیز این کار انجام شده و با نظم پرداخت ها واریز شده اند تا شرکت ها نقدینگی کافی داشته باشند.

به گفته وی یکی از طرح ها پوشش رایگان سه دهک پایین جامعه است که جمعیتی حدود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هستند. جمعیت یک میلیونی حاشیه شهر تهران تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار گرفته و پزشک برای آن ها تامین شده است.

او افزود: در نسخه نویسی الکترونیکی بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه صادر شده اند. تمام پرداختی ها به صورت الکترونیکی است و در طرح دارویار میانگین پرداخت از طرف مردم کم تر شده است. ۲۷ قلم داروی پرمصرف جهت تحت پوشش بیمه قرار گرفتن‏ در دستور کار هیئت دولت برای تصویب قرار گرفته اند و خدمات پوشش بیمه ای بیماران اوتیسم و معلولان در دستور کار است.

او گفت: صندوق بیمه بیماران خاص امروز رونمایی می شود. در تهران به صورت آزمایشی برای جمعیت ۱۳۵۰۰ نفر از بیماران صعب العلاج طرح دارو رسان اجرا می شود و این کار از داروی ام اس شروع شده است.

ثبت ۲۶ بیماری در سامانه صندوق بیمه بیماران صعب العلاج

محمد مهدی ناصحی گفت: درصد بهبودی بیماران  SMA (اس ام آ) بین ۳۰تا ۴۰ درصد است و سازمان بیمه سلامت و بیمه به طور مستقیم به شرکت وارد کننده نمی‌تواند پول دارو‌ها را پرداخت کند که  این مسئله برطرف شده است. پرداخت به شرکت‌ها به خوبی انجام می‌شود و از این بابت هیچ نگرانی وجود ندارد.

او افزود: در فاز اول ۲۶ بیماری وارد سامانه صندوق بیماران صعب العلاج ثبت شده که برخی از بیماران به طور کامل و برخی دیگر کم‌تر تحت پوشش قرار خواهد گرفت. سکته مغزی، بیماران پرهزینه مانند سرطان ها، بیماران نوزادان در این لیست صندوق صعب العلاج قرار گرفته است و از ابتدای مهر اسناد را قبول می‌کنیم.

او افزود: در طرح دارویار یارانه به جای مبدا به مقصد دارو داده می‌شود و در پرداختی‌ها علاوه بر سهم بیمه سهم مابه التفاوت ارز را پرداخت می‌کنیم. در پراختی‌ها به داروخانه‌ها بیمه سلامت به روز هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار