ورود ۴۴ هزار گردشگر در ۶ ماه نخست امسال به زنجان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان گفت:بیش از ۴۴ هزار نفر گردشگر طی ۶ ماهه اول سال جاری در زنجان اقامت کردند.

شرفی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به کاهش چشمگیر شیوع ویروس کرونا و رونق دوباره صنعت گردشگری در کشور و استان، گفت: از فروردین تا پایان شهریور امسال ۴۴ هزار گردشگر داخلی و خارجی با سفر به استان حداقل به مدت یک‌شب در استان زنجان اقامت کرده‌اند.

او با بیان اینکه بیشتر گردشگران خارجی که استان زنجان را مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند از کشور‌های عراق، ترکیه، روسیه و سپس شرق آسیا همچون چین، سنگاپور و ژاپن و همچنین کشور‌های اروپایی و اسلامی هستند، افزود: این گردشگران بیشتر در هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و مجتمع‌های گردشگری اقامت داشتند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با تأکید بر اینکه نظارت‌ها و کنترل‌های سازمان میراث‌فرهنگی نیز، باوجود کاهش گردشگر، چند برابر شده است ادامه داد: دستگاه‌های مختلف، نظارت‌های مخصوص خود را دارند و حتی در برخی موارد، نظارت‌هایی ترکیبی توسط ناظران در حوزه گردشگری و دستگاه‌های مختلف انجام می‌گیرد و گروه بازرسی فرستاده‌شده، ب‌صورت تصادفی بر روی تأسیسات گردشگری و کارکرد آن‌ها نظارت می‌کند.

شرفی گفت: هم‌اکنون چهار هزار و ۳۰۰ تخت در هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، خانه‌های مسافر، بوم‌گردی‌ها و سایر تأسیسات گردشگری زیرمجموعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای خدمات‌رسانی و اقامت مسافران و گردشگران پیش‌بینی و آماده‌شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.