یمن جامعه بین المللی را مسئول تعمیق فاجعه انسانی در این کشور دانست

وزارت حقوق بشر دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: جامعه بین المللی، ابرقدرت‌ها و در راس آن‌ها آمریکا مسئول تعمیق فاجعه انسانی در یمن هستند.

وزارت حقوق بشر دولت نجات ملی یمن، جامعه بین المللی و ابرقدرت‌ها و در راس آن‌ها آمریکا را مسئول سنگ اندازی در مسیر آتش بس و تعمیق فاجعه انسانی در یمن و پیامد‌های منفی آن بر اوضاع انسانی در این کشور دانست.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری یمن، وزارت حقوق بشر دولت مردمی یمن روز دوشنبه در بیانیه‌ای درباره پیامد‌های ناشی از لجبازی‌ها و سرکشی‌های ائتلاف متجاوز به یمن در خصوص به بازی گرفتن حقوق انسانی و اقتصادی مردم یمن هشدار داد.

در این بیانیه آمده است: ادامه سهل انگاری و بی توجهی کشور‌های عضو ائتلاف متجاوز در قبال پرونده‌های اقتصادی و انسانی و همدستی سازمان ملل متحد با آن‌ها در خلط مباحث و پرونده‌ها، آتش بس را از محتوای خود خالی کرده است و هیچ پیشرفت بین‌المللی برای پیروزی مردم یمن و احقاق حقوق مشروع آنان حاصل نشده است و یمنی‌ها هیچ فشار بین المللی بر ائتلاف متجاوز به عنوان عامل اصلی درد و رنج ملت یمن نمی‌بینند.

پیش از این محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن و مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی در صنعا در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: در تماس تلفنی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بر موضع شناخته شده خود مبنی بر ضرورت پرداخت حقوق همه کارمندان و مستمری بازنشستگان، پایان قید و بند‌های ظالمانه بر بنادر الحدیده و فرودگاه صنعا و اینکه کشور‌های متجاوز مسئولیت شکست آتش بس و تشدید مشکلات انسانی ملت عزیز یمن را بر عهده دارند، تأکید کردیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار