میشل عون پیشنهادات آمریکا درباره ترسیم مرز دریایی را دریافت کرد

سفیر آمریکا در بیروت طی دیدار با رئیس جمهور لبنان، پیشنهادات واشنگتن در خصوص ترسیم مرز دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی را مطرح کرد.

«میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان با انتشار پیامی در توییتر از دیدار با «دوروتی شیا»، سفیر آمریکا در لبنان و دریافت پیشنهاد واشنگتن خبر داد.

به نوشته وبگاه العهد، سفیر آمریکا در بیروت، امروز (شنبه) ضمن دیدار با میشل عون در کاخ «بعبدا» پیشنهادات کتبی واشنگتن برای حل و فصل اختلاف مرز دریایی با رژیم صهیونیستی، را ارائه دهد.

«میشل عون» نیز پس از دریافت پیشنهاد کتبی آمریکا طی تماس تلفنی با «نبیه بری» رئیس پارلمان و «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان در خصوص این پیشنهاد و چگونگی پاسخ سریع به آن گفتگو کرد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی پس از این اخبار به نقل از منابعی اعلام کرد: «مقامات امنیتی اسرائیل توافقنامه تعیین مرز با لبنان را هفته آینده تصویب خواهند کرد.»

همچنین رئیس‌جمهور لبنان در تاریخ چهارم مهر ماه پیش‌بینی کرده بود که «عاموس هوچشتاین» میانجی آمریکا در پرونده ترسیم مرز‌های دریایی لبنان با رژیم صهیونیستی، تا اواخر هفته پاسخ کتبی در این خصوص ارائه کند.

پیش از این نجیب میقاتی از پیشرفت در خصوص ترسیم مرز‌های دریایی با رژیم صهیونیستی خبر داده بود.

رئیس جمهور لبنان پیشتر طی اظهاراتی تکمیل پرونده تعیین مرز‌های دریایی جنوب را با آغاز روند اکتشاف نفت و گاز مرتبط دانست و اعلام کرد این کار اقتصاد لبنان را رونق می‌بخشد و باعث خروج آن از بحران می‌شود.

میدان گازی کاریش در منطقه ۲۹ مرزی میان لبنان و سرزمین‌های اشغالی قرار دارد و به عنوان یکی از میادین گازی مهم در منطقه‌ای استراتژیک، سال‌هاست در سکوت سازمان‌های بین‌المللی به دست صهیونیست‌ها چپاول می‌شود.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله در ۱۷ سپتامبر تاکید کرد که تا زمانی که لبنان به خواسته‌های خود نرسد، اجازه استخراج نفت و گاز از میدان کاریش را به رژیم صهیونیستی نمی‌دهد و تاکید کرد که این یک «خط قرمز» برای حزب الله لبنان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار