اجرای طرح های گردشگری بافت تاریخی زنجان با مشارکت بخش خصوصی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: جلسه بررسی آخرین وضعیت توسعه طرح‌های گردشگری بافت تاریخی زنجان در محل مجموعه تاریخی حاج داداش برگزار شد.

سید سعید صفوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: اجرای طرح های گردشگری بافت تاریخی زنجان با مشارکت بخش خصوصی به‌سرعت در حال اجرا است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در بازدید از سرای ملک، افزود: بخش خصوصی علاقه‌مند به بازگشایی و احیای این سرا در غالب توسعه کارگاه‌ها و فروشگاه‌های صنایع‌دستی است.

او درباره آخرین وضعیت طرح توسعه مجموعه حمام تاریخی حاج داداش گفت: طرح توسعه این مجموعه تصویب‌شده و با تجمیع پلاک‌ها اقدامات عمرانی اجرایی می‌شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: با اجرای این طرح پارکینگ و فضای اقامتی جدید به مجموعه افزوده خواهد شد.

او گفت: با تملک پلاک‌های مجاور مجموعه فعلی، مسیر‌های جدید گردشگری ازجمله به بازار تاریخی و سرای ملک ایجاد خواهد شد.

صفوی درباره آخرین وضعیت سرای ذبیحیان واقع در بازار تاریخی زنجان گفت: بخشی از این مجموعه به‌صورت مشارکتی با مالک مرمت‌شده و در صورت توافق با سرمایه‌گذاران متقاضی امکان واگذاری آن در آینده نزدیک برای ایجاد کاربری‌های پذیرایی و اقامتی وجود دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان به آخرین وضعیت خانه تاریخی خدیوی اشاره کرد و افزود: این مجموعه به‌طور کامل به مالک واگذارشده و این اداره‌کل در مرمت این بنای ثبت‌شده در فهرست میراث ملی مشارکت خواهد داشت.

صفوی افزود: با توافق به‌عمل‌آمده با مالک عمارت خدیوی، این مجموعه پس از مرمت و بازسازی کاربری پذیرایی و اقامتی خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان برای توسعه گردشگری در بافت تاریخی زنجان، گفت: باید با تشویق سرمایه‌گذاران، ظرفیت‌های بدون استفاده فعال شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.