تاکید نماینده سازمان ملل در یمن بر ایجاد آتش‌بس دائمی

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن آتش‌بس بین انصارالله و ائتلاف متجاوز را یک دستاورد بزرگ تلقی کرد و خواستار دائمی شدن آن شد.

هانس گراندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن در خصوص آتش‌بس بین ائتلاف متجاوز سعودی و نیرو‌های انصارالله یمن گفت: «آتش‌بس دستاورد بزرگی بود و امیدواریم به یک راه حل نهایی و آتش‌بس دائمی برسیم که به جنگ در یمن پایان دهد».

به گزارش الجزیره، فرستاده سازمان ملل می‌گوید منتظر پاسخ طرف‌های یمنی به پیشنهاد تمدید آتش‌بس است و در ادامه مدعی شد: «اگر اراده سیاسی از سوی طرف‌های یمنی وجود نداشته باشد، نمی‌توان به نتیجه رسید».

اولین آتش بس بین انصارالله یمن و ائتلاف متجاوز سعودی فروردین ماه امسال و با میانجیگری سازمان ملل اعلام شد. از آن زمان سه مرتبه این آتش بس تمدید شده است؛ با این حال ائتلاف متجاوز به دفعات آتش بس را نقض کرده و هواپیما‌های مسلح یا جاسوسی خود را بر فراز یمن به پرواز درآورده است.

همچنین خردادماه امسال، کشتی نفتی یمنی، علیرغم بازرسی و کسب مجوز‌های لازم از سازمان ملل، توسط ائتلاف سعودی توقیف شد. شایان ذکر است، محدودیت‌های واردات سوخت و سایر کالا‌ها به یمن، جایی که ۱۶ میلیون نفر غذای کافی ندارند سبب گسترش گرسنگی و انواع بیماری‌ها در میان مردم این کشور شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۳ مهر ۱۴۰۱
یعنی هر غلطی سعودی وهابی کرده .. یمنی ها بگذرند . انهم مردم زجر کشیده و کشتار کودتان و زنان و ...وتخریب زیر ساختهای یمن همه خودشان رفتند هوا

سازمان دولتهای پولدار و اسلحه دار وو بکشند و بخورند و ببرند و جیب اقای گوترش پر شد .. یمن دست بکشد ...

حاشا و کلا ... زیبنده است که کاخ های ریاض و تمتم صنایع سعودی را ربر سرشان خراب شود.. دنیای استکبار .. باید بفهمد دست مسلمان خالی نیست
آخرین اخبار