ائتلاف متجاوز دهمین نفتکش یمنی را توقیف کرد

ائتلاف متجاوز شمار کشتی‌های سوختِ توقیف شده یمن را به ده فروند رساند.

ائتلاف متجاوز سعودی یک نفتکش دیگر یمن را توقیف کرد.

شبکه المسیره به نقل از شرکت نفت یمن اعلام کرد: ائتلاف متجاوزان یک نفتکش دیگر این شرکت را توقیف کرد و تعداد نفتکش‌های توقیف شده به ده فروند رسید.

روز گذشته «عصام المتوکل» سخنگوی رسمی شرکت نفت یمن گفته بود که ائتلاف متجاوز ضمن نقض آتش بس موقت، به هیچ نفتکشی اجازه ورود به بندر الحدیده را نداده است.

او با اشاره به توقیف ۹ کشتی نفتی یمن افزود: ائتلاف سعودی ضمن نقض مداوم آتش‌بس موقت، سرقت دریایی و توقیف کشتی‌های مشتقات نفتی را افزایش داده است و همین امر موجب ایجاد بحران در عرضه مشتقات نفتی شده است.

سخنگوی رسمی شرکت نفت یمن همچنین از اجرایی شدن یک طرح اضطراری با هدف مدیریت مصرف مقدار باقیمانده سوخت خبر داد و تاکید کرد پس از دومین آتش بس موقت که آمریکا آن را برقرار کرد تاکنون، ائتلاف سعودی به هیچ کشتی حامل سوخت اجازه ورود به بندر یمن را نداده است.

به گفته احمد دارس، وزیر نفت و معادن دولت نجات ملی یمن، حجم نفت غارت شده یمن توسط ائتلاف متجاوز از سال ۲۰۱۸ تا ماه ژوئیه ۲۰۲۲، حدود ۱۳۰ میلیون و ۴۱ هزار و ۵۰۰ بشکه نفت به ارزش تقریبی ۹ میلیارد و ۴۹۰ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۴۱۵ دلار بوده است.

در شرایطی که نفت یمن توسط کشور‌های متجاوز غارت می‌شود، مردم یمن از کمبود مشتقات نفتی و گرانی آن در نتیجه محاصره کشور‌های متجاوز و ممانعت از دستیابی به مشتقات نفتی رنج می‌برند.

با شروع جنگ در اوکراین، سرعت سرقت نفت و گاز یمن توسط کشور‌های ائتلاف در تلاش برای تامین گاز بازار‌های اروپایی به جای گاز روسیه افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۱:۲۵ ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
یمن باید هر چه سریعتر هر ده نفتکش را با ده عدد آر پی جی منفجر کند تا دست دشمن به آن نیفتد. دیگی که برای یمن نجوشد بگذار سر سگ تویش بجوشد.
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۰۶:۵۴ ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
در یک حرکت ضربتی بزنید هر چه تاسیسات نفتی وچاه نفته مورد حمله قرار بدید
آخرین اخبار