مهر تایید آژانس دارویی اروپا بر استفاده از دو واکسن علیه اُمیکرون

آژانس دارویی اروپا استفاده از واکسن‌های شرکت فایزر و مدرنا را برای یک زیرسویه اُمیکرون کرونا تایید کرد.

آژانس دارویی اروپا مجوز استفاده از دو واکسن شرکت‌های «فایزر- بایون تک» و «مدرنا» را برای مقابله با یکی از زیرسویه‌های اُمیکرون کرونا صادر کرد.

طبق گزارش شبکه دویچه وله آلمان، «آژانس دارویی اروپا» که در واقع، رگولاتوری دارویی اتحادیه اروپا به حساب می‌آید، اعلام کرد به استفاده از این دو واکسن برای هدف قرار دادن این زیرسویه اُمیکرون کرونا چراغ سبز نشان داده است.

توصیه آژانس دارویی اروپا

آژانس دارویی اروپا در مجوز خود اعلام کرد این واکسن ها می‌توانند برای افرادی که پیش از این، دوز کامل واکسن کرونا را تزریق کرده اند، به عنوان واکسن‌های تقویتی عمل کنند.

این سازمان اروپایی توصیه کرد این دو واکسن برای افراد ۱۲ سال به بالا مصرف شود.

آژانس دارویی اروپا که مقر آن در آمستردام هلند است، همچنین گفت: این واکسن ها، نسخه‌ای تعدیل شده از نسخه اصلی واکسن‌های «فایزر- بیون تک» و «مدرنا» هستند تا بتوانند علاوه بر سویه اصلی کرونا، زیر سویه امیکرون «BA.۱» را نیز هدف قرار دهند.

این سازمان همچنین اعلام کرد تحقیقات در زمینه تاثیرات واکسن نشان می‌دهد این واکسن‌ها «پاسخ دهی قوی را در زمینه ایمنی بدن» ایجاد کرده و به طور خاص، در قیاس با واکسن‌های اصلی، علیه زیرسویه امیکرون «BA.۱» مؤثرتر عمل کرده اند.

استلا کیریاکیدس، کمیسر امور بهداشت اتحادیه اروپا نیز با استقبال از این تصمیم، آن را «مسئله‌ای مهم برای حفظ اروپایی‌ها علیه خطر احتمالی موج‌های بیماری در پاییز و زمستان» خواند.

او گفت: ما باید برای مقابله با یک زمستان کرونایی دیگر آماده باشیم.

واکسن فایزر – بایون تک با همکاری میان آلمان و آمریکا و واکسن شرکت مدرنا از سوی یک شرکت آمریکایی ساخته شده است. این دو واکسن، در واقع نخستین واکسن‌هایی به شمار می‌روند که علاوه بر سویه اصلی ویروس، زیر سویه امیکرون «BA.۱» را نیز هدف قرار می‌دهند.

طبق گزارش دویچه وله، علاوه بر تأیید «آژانس دارویی اروپا»، «کمیسیون اروپا» نیز باید تأیید نهایی خود را در این زمینه صادر کند؛ اما انتظار می‌رود با تأیید آژانس دارویی اروپا، این امر نیز تقریبا به سرعت انجام پذیرد.

در حالی آژانس دارویی اروپا استفاده از این دو واکسن را برای زیر سویه «BA.۱» اُمیکرون مورد تأیید قرار داده است که طبق اعلام این سازمان، واکسن‌های طراحی شده برای مقابله با زیرسویه‌های دیگر اُمیکرون، یعنی «BA.۴» و «BA.۵» همچنان در حال بررسی هستند و طبق اعلام کمیسر امور بهداشت اتحادیه اروپا قرار است طی هفته‌های آتی، در مورد آن‌ها نیز تصمیم گیری شود.

منبع: دویچه وله

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار