ترکیه: مکرون باید بجای سرزنش ما، به گذشته استعماری کشورش نگاه کند

وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که اظهارات مکرون در مورد این کشور در سفر اخیر خود به الجزایر غیرقابل قبول است.

«تانجو بیلگیچ»، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه امروز در واکنش به سخنان رئیس جمهور فرانسه گفت: بسیار مایه تاسف است که امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه در جریان سفر اخیر خود به الجزایر اظهاراتی را در مورد ترکیه و برخی کشور‌های دیگر منطقه عنوان کرده است.

وی در ادامه افزود: این غیرقابل قبول است که مکرون در مواجهه با گذشته استعماری خود در آفریقا به ویژه در الجزایر هنوز با حقایق رو به رو نمی‌شود و به جای آن قصد دارد با متهم کردن کشور ما و برخی کشور‌های دیگر از این گذشته استعماری خود فرار کند.

بیلگیچ همچنین گفت که آنکارا امیدوار است فرانسه به سطحی از بلوغ سیاسی برسد که بتواند بدون متهم کردن سایر کشور‌های جهان با واقعیت‌های گذشته استعماری خود مواجه شود. وی تصریح کرد: اگر فرانسه می‌خواهد دلیل واکنش قاره آفریقا در برخورد با این کشور را متوجه شود، باید منشاء آن را در گذشته استعماری خود و تلاشهایش برای ادامه سیاست‌های استعماری به روش‌های مختلف جستجو کند و تلاش کند این روش‌ها را اصلاح کند.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه با تاکید بر این نکته که کشورش در حال توسعه روابط خود با الجزایر و سایر کشور‌های قاره آفریقاست، گفت: این روابط مبتنی بر اعتماد متقابل و روابط بُرد – بُرد است. مکرون در جریان سفر سه روزه خود به الجزایر روز جمعه مدعی شد برخی کشور‌ها از جمله روسیه، چین و ترکیه در حال انجام تبلیغات ضدفرانسوی در قاره آفریقا هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۵:۵۳ ۰۶ شهريور ۱۴۰۱
مکرون سیلی خورده.
آخرین اخبار