مدافعان سلامتی که شهید مدافع حرم شدند/ مروری بر ایثارگری کادر درمان از زمان شیوع کرونا

تاکنون ۵ نفر از کادر درمان و پزشکی کشور با دفاع از حریم اهل بیت، شهید مدافع حرم شده‌اند.

در زمانی که دشمن به دین و حریم اهل بیت و کشور تجاوز می کند انسان های ایثارگر و غیرتی برای دفاع همه جانبه بسیج می شوند تا دشمن متجاوز را از حریم های مشخص و خطوط قرمز بیرون کنند.

در هنگام حمله بیماری  مانند کرونا یا دشمن به خطوط قرمز کشور، عنوان  مدافع حرم یا مدافع سلامتی مردم با یکدیگر فرقی نمی کند زیرا هردو به دنبال دفاع همه جانبه علیه مقدسات مانند دین و حتی سلامتی مردم کشورمان هستند.

کادر درمان و به ویژه جامعه پزشکی دوش تا دوش رزمندگان مدافع حرم در جبهه های حق علیه باطل حضوری پررنگی داشته تا با ایثارگری های خود دین خود را نسبت به مقدسات و مردم ادا کنند. امروزه مدافعان سلامت و به ویژه پزشکان نیز مانند مدافعان حرم میدان و سنگر مقابله با ویروس منحوس کرونا را خالی نگذاشته و به مبارزه و دفاع از سلامتی مردم پرداختند.

تقدیم پنج شهید مدافع سلامت در دفاع از حرم اهل بیت//بیرون راندن دشمن ویروسی یا عناصر تکفیری توسط مدافعان حرم و سلامت / کار مشابه مدافعان حرم و سلامت در تامین امنیت و سلامت مردم ایران

احمدی مدیر کل فرهنگی و مشاور وزیر بهداشت در امور شاهد و ایثارگر کفت: بر اساس گزارش های دریافتی تعداد دو پزشک و سه پرستار مدافع حرم در نبرد حق علیه باطل و در راه دفاع از حرم اهل بیت به مقام بلند شهادت نائل آمدند.

مرادی، مدیر کل منابع انسانی معاونت توسعه وزارت بهداشت گفت: در دوران شیوع کرونا جامعه پزشکی و کادر سلامت ایثارگرانه به مقابله با بیماری کرونا و با هدف حفظ و ارتقای سلامت مردم و بیماران پرداخته اند که این موضوع با توجه با ناشناخته بودن ویروس منحوس کرونا در آن دوران کاری پسندیده و ارزشی محسوب می‌شود.

تقدیم پنج شهید مدافع سلامت در دفاع از حرم اهل بیت//بیرون راندن دشمن ویروسی یا عناصر تکفیری توسط مدافعان حرم و سلامت / کار مشابه مدافعان حرم و سلامت در تامین امنیت و سلامت مردم ایران

او افزود: در حال حاضر بر اساس آخرین پرونده‌های شهدای سلامت، ۲۳۵ شهید مدافع سلامت تقدیم کشور و مردم شده اند که در این بین ۶۶ نفر خانم، ۱۶۹ نفر آقا هستند.

مرادی گفت: از بین ۲۳۸ شهید مدافع سلامت ۳۸ پزشک عمومی، ۳۸ متخصص، ۴۲ پرستار و بقیه مربوط به سایر حرف گروه پزشکی هستند.

احمدی گفت: جامعه پزشکی در طول تاریخ پر بار انقلاب همواره فراتر از یک حرفه، تصویری درخشان از ایثار و نوع دوستی را در برابر دیدگان جامعه و جهانیان ترسیم کرد چهار پرچم سرخ و سبز و سپید در ۴ نسل بر بلندای نام نظام سلامت ایران زمین در اهتزار است.

او ادامه داد: شهدای نظام سلامت پیش از انقلاب، در دوران دفاع مقدس، در مجاهدت‌های خاموش دفاع از حرم و امنیت کشور و هم اینک در جبهه دفاع از سلامت و مبارزه با بیماری منحوس کرونا و هزاران جانباز و ایثارگری که همچنان با تحمل مرارت‌های ناشی از جنگ و یا عوارض بعد از بیماری، تسکین آلام دردمندان و پیشگیری از ابتلا مردم، عرصه استمرار مجاهدت‌های آن‌هاست.

او افزود: جامعه پزشکی علی رغم هجمه‌های گاه و بیگاه که بخشی از آن نتیجه حضور سوداگرانه افراد فاقد صلاحیت در این کسوت، یک لحظه از رسالت سنگینی که بر دوش دارد غافل نشده است، چنانکه اساتید شان به آن‌ها آموخته اند گاهی پلک غفلت، نتیجه‌ای جبران ناپذیر برای بیمار خواهد داشت و چه بسیار شب‌ها که اغلب مردم در خوابند و پزشکان و پرستاران بر سر دو راهی تصمیم برای نجات جان هموطن خویش، نگرانی و التهابی را می‌آزمایند که کمتر انسانی در طول عمر تجربه می‌کند و این‌ها همه از آن روست که علوم مزشکی تنها یک علم نیست، ایمان نیز هست و پزشکان و پیرامزشکان نه فقط درمانگر جسم انسان‌ها که تکیه گاه و پناه آنان است.

احمدی گفت: بخشی از درمان بیمار با دارو و دیگر روش‌های طبی و بخشی در گرو اطمینان بخشی روحی به بیمار است که با بیان، نگاه و القای پزشک تامین می‌شود.

او افزود: حرفه پزشکی با قداست، مجاهدت و ایثار آمیخته است و پزشکان از آن رو که با رنج‌ها و زندگی مردم عجین‌اند، گروهی مرجع به شمار می‌آیند که در سبک زندگی و رفتار فردی و اجتماعی آحاد جامعه، تاثیری عمیق و شایان توجه دارند. جامعه پزشکی، سرمایه اجتماعی بزرگی است که می‌تواند الگوی عدالت و تعالی سلامت را به ویژه در دولت سیزدهم که اولویت اجتماعی آن سلامت و محرومیت زدایی است، تحقق بخشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.