آشفتگی در بخش بهداشت و درمان انگلیس در پی حمله سایبری

در پی حمله سایبری به بخش بهداشت و درمان انگلیس سامانه الکترونیکی ثبت سوابق بیماران غیرفعال شده است.

به گزارش وبگاه دیلی تلگراف، از هفته گذشته و در پی حمله سایبری به بخش بهداشت و درمان انگلیس سامانه نرم افزاری این بخش که خدمات بخش اضطراری را تأمین می‌کند و همچنین سامانه الکترونیکی ثبت سوابق بیماران در بخش بهداشت و درمان انگلیس خاموش شده است. 

مسئولان بخش بهداشت و درمان انگلیس هشدار داده‌اند درپ ی حمله سایبری اخیر، پرسنل و کارکنان بخش درمان تا سه هفته دیگر به اطلاعات و سوابق پزشکی بیماران دسترسی نخواهند داشت. این موضوع خطر تشخیص اشتباه بیماری و وقوع اشتباهات مرگبار پزشکی و درمانی را در انگلیس تشدید کرده است.

حمله هکر‌ها به مجموعه بهداشت و درمان انگلیس باعث شد کارکنان بخش اورژانس این کشور بار دیگر برای ثبت موارد مورد نیاز و اعزام خودرو‌های اورژانس برای کمک رسانی به بیماران بدحال از قلم و کاغذ استفاده کنند.

شرکتی که مسئولیت تامین سیستم آنلاین را برای بخش بهداشت و درمان انگلیس بر عهده دارد تاکنون نتوانسته تاریخی را برای پایان وضع کنونی مشخص بکند. به کارکنان بیمارستان‌ها و کادر درمان مراکز درمانی در انگلیس گفته شده است که تا ۳ هفته آینده برای این وضع آمادگی داشته باشند. گمان می‌رود حمله سایبری اخیر به سیستم بهداشت و درمان انگلیس توسط یک گروه از مجرمان انجام شده باشد.

بیش از هزار مرکز نگهداری افراد سالخورده در انگلیس هم هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند. رئیس مرکز امنیت سایبری انگلیس ماه گذشته به کسب و کار‌های مختلف در این کشور درباره حملات سایبری هکر‌ها در قبال دریافت باج هشدار داده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار