پنج پرونده قصاص در استان اردبیل منجر به مصالحه شد

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: از اول امسال تاکنون پنج پرونده قصاص در استان منجر به مصالحه شده است.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو گفت: در روزهای اخیر روزهای پرکار هسته جهادی بخشایش دادگستری استان با مختومه کردن دو پرونده قصاص در ایام سوگواری شهدای کربلا در دارالارشاد و دارالامان اردبیل به نتیجه رسید.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل می گوید: حسب گزارش واصله از مسئول گروه هسته جهادی بخشایش دادگستری استان و همزمان با ایام سوگواری شهدای کربلا و استفاده بهینه از ظرفیت حال و هوای مراسمات خاص این ایام دو پرونده قتل و یک پرونده خانواده منجر به مصالحه شد.

به گفته او، کارگروه جهادی بخشایش به همت ریش‌سفیدان و معتمدین امسال در استان تشکیل شده و ضمن تلاش برای ترویج و تبیین فرهنگ صلح و سازش نسبت به حل و فصل موضوعات مهم با رویکرد مصالحه اقدام می‌شود.

حجت الاسلام کثیرلو با اشاره به حدیثی از جلد ۱۳ کتاب وسائل الشیعه، گفت: پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند که اگر کسی در اصلاح اختلاف بین ۲ نفر قدم بردارد و حرکت کند، ملائکه بر او سلام و صلوات می‌فرستند و ثوابی معادل عبادت شب قدر شامل حالش خواهد شد.

او می گوید: ارزش کار از آنجا مشخص می‌شود که بنابر روایات اگر تمام دریاها جوهر و همه جنگل‌ها قلم شوند، باز از ثواب شب قدر نمی‌توانند بنویسند؛ بر این اساس پاداش کسی که در اصلاح اختلاف بین مردم تلاش کند، مانند مجاهدت در راه پروردگار عالم است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.