رسانه‌ها مطالبه گری آگاهانه داشته باشند

استاندار زنجان بابیان اینکه خبرنگاران رسالت خطیری دراطلاع رسانی و ارتقای آگاهی مردم دارند، گفت: رسانه‌ها بایستی مطالبه گری آگاهانه داشته باشند.

افشارچی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل استانداری زنجان، از خبرنگاران به عنوان قشر زحمتکش جامعه یاد کرد و گفت: نقش این قشر در جهت نشاط آفرینی در جامعه بسیار مؤثر است.

او با بیان اینکه خبرنگاران رسالت خطیری در اطلاع رسانی و ارتقای آگاهی مردم دارند، افزود: رسانه‌های استان زنجان مطالبه گری آگاهانه داشته باشند.

استاندار زنجان در ادامه بااشاره به اینکه تولید، سبب اشتغال‌آفرینی می‌شود، گفت: اینکه ما پولی از تبصره ۱۶ یا ۱۸ به صورت وام به شخصی بدهیم و اعلام کنیم که اشتغال‌زایی کرده‌ایم درست نیست؛ در ابتدا باید زیرساخت‌های تولید را ایجاد کنیم تا اشتغال نیز رونق یابد.

افشارچی ادامه داد: براساس آمارها تولید در استان به نسبت جمعیت و استان‌های دیگر وضعیت خوبی دارد ولی در وضعیت ایده‌آلی نیستیم.

او گفت: نرخ بیکاری استان ۵ و ۴ دهم درصد است که در مقایسه با استان‌های دیگر عدد پایینی است؛ با این حال با برنامه‌ریزی و جذب سرمایه باید شرایط را بهبود ببخشیم.

دولت عوض شده، مختار که خروج نکرده

استاندار زنجان گفت: خیلی از مدیران عوض شده‌اند و از روز اول گفتیم که دولت عوض شده و مدیران قبلی هم جزو داشته‌های نظام اسلامی هستند و در انتخاب مدیران از طرف هیچ کسی تحت فشار نیستم.

افشارچی با بیان اینکه مدیرانی که در جایگاه‌های فنی و تکنیکی هستند بر مبنای عملکردشان ارزیابی شده و تغییر می‌کنند، افزود: مبنای تغییر و انتخاب مدیران، تغییر دولت نیست، برخی از مدیران در استان تغییر کرده اند چون جایگاهشان جایگاهی بود که بر مبنای حرکت فرهنگی دولت باید این اتفاق می‌افتاد.

استاندار زنجان تأکید کرد: مولفه‌هایی همچون توانمندی، یافتن جایگزینی بهتر و امتداد حرکتی که یک مدیر خودش باید ادامه دهد، از جمله مواردی است که در جابجایی مدیران به آنها توجه می‌شود.

افشارچی با بیان اینکه از طرف هیچ کسی در ارتباط با تغییر مدیران تحت فشار نیستیم، گفت: مأموریت ویژه ای به بازرسی استانداری محول شده و آن بررسی عملکرد و مبنای تغییر مدیران است.

استاندار زنجان در ادامه این جلسه به موضوع پسماند روی زنجان و تبدیل ثروت این دپو برای استان زنجان اشاره کرد و گفت: ۸ میلیون تن پسماند در استان وجود دارد.

افشارچی به رشد اقتصادی استان و هدف گذاری ۸.۷ درصدی برای استان زنجان اشاره کرد و گفت: هشت هزار میلیارد از این رشد در حوزه مسکن و ۱۱ هزار میلیارد در حوزه سرمایه گذاری محقق خواهد شد.

او به تفاوت قیمت آرد صنعتی و آرد خبازی اشاره کرد و گفت: این تفاوت قیمت موجب کاهش آرد در نانوایی‌ها در یک بازه زمانی شده بود ولی در حال حاضر تعدادی نانوایی به صورت شیفتی فعالیت می‌کنند.

استاندار زنجان، به وضعیت مطلوب استان زنجان در سرانه فضای سبز و پارک‌های ملی گفت: در حال حاضر مشغول حل مشکل گاوازنگ هستیم و حل مشکلات خانه بوران نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد.

افشارچی ادامه داد: طبق آنچه که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است اولویت مسکن با متقاضیان متأهل بوده و در حال حاضر نیز غربالگریها انجام شده و منطق حکم می‌کند که اولویت تحویل مسکن با متاهل‌ها باشد.

او گفت: در استان زنجان باید ۳۴ هزار مسکن بسازیم و ۴ هزار متأهل متقاضی مسکن بیشتر از میزان موظفی استان در خصوص ساخت مسکن است.

همه نانوایی‌های استان زنجان به دستگاه هوشمند مجهز شده اند

استاندار زنجان با اشاره به اجرای طرح هوشمندسازی نان در زنجان گفت: هزار و ۶۰۰ واحد نانوایی در زنجان فعال است که همگی به دستگاه‌های هوشمند نان یارانه‌ای مجهز شده اند.

او به پارک هاشم نژاد به مساحت ۱۰ هکتار در زنجان اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح با همکاری قرارگاه خاتم در بازه زمانی ۱۸ ماه در دستور کار است.

استاندار زنجان، به وضعیت ساکنان کوی فلسطین زنجان اشاره کرد و ادامه داد: ۶۳ نفر از ساکنان کوی فلسطین که راضی به جابه جایی هستند شناسایی شده‌اند.

افشارچی گفت: این افراد در مسکن ملی پیش بینی شدند و در اسرع وقت قراردادی منعقد شده و برای بقیه افراد نیز با کمک روحانی محله اقداماتی انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.