تلاش مقامات آمریکا برای افزودن برخی شرکت‌های چین به لیست سیاه تجاری

برخی مقامات دموکرات سنای آمریکا در تلاشند تا بعضی شرکت‌های فناوری چین را به لیست سیاه تجاری این کشور اضافه کنند.

برخی مقامات دموکرات مجلس سنای آمریکا از جمله چاک شومر، رهبر سناتورهای دموکرت در تلاشند تا برخی از شرکت‌های فناوری چین در زمینه تولید تراشه‌های صنعتی از جمله شرکت فناوری حافظه یانگ تسه را به لیست سیاه تجاری این کشور اضافه کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، چاک شومر به همراه ده‌ها سناتو دیگر از هر دو حزب آمریکا در نامه‌ای به جینا ریموند، وزیر بازرگانی این کشور در تهدید فزاینده تولیدکنندگان نیمه هادی چینی مانند شرکت YMTC را برای امنیت ملی و بقای شرکت‌های سازنده تراشه‌های صنعتی در داخل آمریکا گوشزد کردند.

در بخشی از این نامه آمده است: با اضافه نشدن شرکت YMTC چین به لیست سیاه تجاری آمریکا چین می‌تواند با بهره گیری از بخش فناوری‌های آمریکا تراشه‌های صنعتی پیشرفته‌ای تولید کرده و با دور زدن تحریم‌ها به پیشرفت‌های خود در این زمینه ادامه دهد.

صادرات آمریکا به شرکت‌هایی که در لیست سیاه تجاری این کشور قرار می‌گیرند محدود است و به بسیاری از آن‌ها هیچ محصولی صادر نمی‌شود. در سال ۲۰۱۹ یک شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی از زیر مجموعه شرکت بزرگ هوآوی چین در لیست سیاه تجاری آمریکا قرار گرفت.

مقامات آمریکا مدعی هستند از هر راه ممکن باید مقابل دور زدن تحریم‌های از سوی شرکت‌های چینی مسدود شود. پیش تر کنگره آمریکا طرح ده ها میلیارد دلاری را برای کمک به صنایع نیمه هادی این کشور و جلوگیری از نفوذ چین به تصویب رسانده بود. آمریکا تلاش دارد با همکاری ژاپن که یکی از متحدان نزدیک این کشور است صنایع نیمه هادی خود را تقویت کند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار