اسکان گردشگران در ایام محرم در زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری وصنایع‌دستی زنجان گفت: هرشخصی که ایام محرم به زنجان سفرمی‌کند،یک گردشگرمذهبی است وبایدبه آن خدمات مطلوبی ارائه شود.

صفوی گفت: هرسال گردشگران زیادی برای شرکت در مراسم دسته عزاداری زینبیه و حسینیه اعظم به زنجان سفر می‌کنند و امسال پیش بینی می‌شود که با حجم زیادی زائر نسبت به دو سال گذشته روبه‌رو باشیم و در این امر وظیفه ما خدمت‌رسانی و اسکان زائران حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) است.

او افزود: احصاء ظرفیت اقامتی هتل‌ها و مجموعه‌های اقامتی و اطلاع‌رسانی درست و دقیق به گردشگران، ارائه تخفیف ۳۰ تا ۵۰ درصدی در روز‌های پنجم تا دوازدهم محرم به گردشگران، راهنمایی خبرنگاران و گردشگران خارجی، مصاحبه و انتشار آن در شبکه‌های مجازی از عمده فعالیت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در ایام محرم خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان ادامه داد: استقبال از گردشگران مذهبی باید استقبالی هوشمند باشد و  از لحظه ورود در تمام موارد ازجمله اسکان، بهداشت و ... احساس آرامش داشته باشد.

صفوی افزود: اطلاع‌رسانی در سطح ملی به‌منظور جلوگیری از سرگردانی گردشگران  انجام خواهد شد وخدمات شهری مانند اقامت، پارکینگ، بازار و ... در این ماه آماده و مهیا می‌شود.

او گفت: آماده‌سازی و نظارت بر مراکز اقامتی به لحاظ کیفی و کمی، هماهنگی و هم‌افزایی با ادارات مختلف در زمینه اسکان یا رفاه گردشگران، کنترل نرخ‌گذاری واحد‌های اقامتی و اطلاع‌رسانی نرخ مصوب با همکاری بخش خصوصی  در ایام محرم انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی زنجان  ادامه داد: با توجه به افزایش اقامت مسافران در هتل‌ها و اماکن اقامتی، نظارت بر این واحد‌ها نیز تشدید می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.