فائوچی: آمریکا به واکسن‌های بهتری برای مقابله با کرونا نیاز دارد

مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی و آلرژی در آمریکا معتقد است به واکسن‌های بهتری برای مقابله با کرونا نیاز است.

دکتر آنتونی فائوچی، مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی و آلرژی در آمریکا و از مسئولان دولت بایدن برای مقابله با کرونا طی مصاحبه‌ای با فاکس نیوز گفت اگر چه واکسن‌های موجود علیه کرونا اثربخشی خود را ثابت کرده اند، اما ویروس در حال تکامل است و این درحالی است که ایمنی بخشی معمولاً طی چند ماه کاهش می‌یابد.

وی گفت: وقتی به تفاوت بین افراد واکسینه شده - به ویژه آن‌هایی که دوز یادآور زده اند - و افراد واکسینه نشده نگاه می‌کنید، میزان بستری شدن در بیمارستان، عوارض و مرگ و میر در بین افراد واکسینه نشده، چند برابر می‌شود. دلیل آن تکامل این ویروس در شرایطی است که شما سرگرم مقابله با این عفونت هستید؛ بنابراین آنچه ما نیاز داریم همانی است که شما هم با آن اشاره کردید. ما به واکسن‌هایی نیاز داریم که بهتر باشند، زیرا می‌دانیم که ایمنی با گذشت زمان کاهش می‌یابد. به همین دلیل است که ما بر تزریق دوز یاداور تاکید می‌کنیم، اما ما همچنین به واکسن‌هایی نیاز داریم که دربرابر کووید حفاظت داشته باشند.

این گفتگو درست بعد از ابتلای جو بایدن به کرونا انجام شد. رئیس جمهور ۷۹ ساله آمریکا درست کمی بعد از مراسم تحلیف ریاست جمهوری در ژانویه ۲۰۲۱ واکسن فایزر/ بیون تک را دریافت کرد و دو دوز یادآور را نیز در سپتامبر ۲۰۲۱ و ۳۰ مارس دریافت کرده است.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، روزانه بیش از ۱۲۵ هزار مورد ابتلا به کووید و ۳۵۵ مورد مرگ مرتبط با آن ثبت می‌شود. تعداد کل مبتلایان به کووید در آمریکا نزدیک به ۹۰ میلیون نفر است و تعداد قربانیان کووید نیز به یک میلیون و ۲۱ هزار و ۵۴۶ نفر رسیده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۲:۲۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
امریکا بیشتر از هر چیز به عقل احتیاج دارد که هیچ وقت نداشته. واقعا هیچ وقت.
آخرین اخبار