رایزنی تلفنی پوتین و بن‌سلمان درباره نفت جهانی

منابع خبری از مذاکره تلفنی رئیس‌جمهور روسیه و ولیعهد سعودی درباره وضعیت تولید نفت جهانی خبر دادند.

کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی روز پنجشنبه تلفنی رایزنی و بر اهمیت همکاری‌های بیشتر در گروه تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس تأکید کردند.

به گزارش رویترز، اهمیت تداوم همکاری‌ها در چارچوب اوپک پلاس از جمله مواردی بود که پوتین در این مکالمه بر لزوم آن تأکید داشت.

از موارد دیگری که در این مکالمه مطرح شد «وضعیت کنونی بازار جهانی نفت و همکاری در چارچوب اوپک پلاس بود.»

کاخ کرملین در بیانیه منتشر شده پس از این تماس گفت: «وضعیت کنونی در بازار جهانی نفت با جزئیات مورد بررسی قرار گرفت. بر اهمیت هماهنگی بیشتر در چارچوب اوپک پلاس تأکید و گفته شد کشور‌های شرکت کننده در این قالب به طور مستمر به تعهدات خود برای حفظ تعادل و ثبات لازم در بازار جهانی انرژی عمل می‌کنند.»

این در حالی است که هفته گذشته «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، به خاورمیانه سفر و در نشست جده شرکت کرده است. البته برخی منابع خبری از جمله گلوبال تایمز، این سفر را اشتباه بزرگ و شرم‌آور خواندند.

رویترز هم در گزارشی نوشت بیانیه اجلاس مبهم بود و عربستان سعودی امید‌های آمریکا را مبنی بر این‌که این نشست می‌تواند زمینه‌ساز یک اتحاد امنیتی منطقه‌ای برای مبارزه با تهدیدات ایران باشد، از بین برد.

کاخ سفید هم درباره اوپک پلاس مدعی شد: «انتظار داریم به زودی تولید نفت اوپک پلاس افزایش یابد. افزایش تولید نفت در بازار پس از سفر بایدن به خاورمیانه تفاوت آشکاری در قیمت سوخت ایجاد خواهد کرد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۳۱ تير ۱۴۰۱
چاههای عربستان و کویت رو که میخوان زیادی تولید کنن بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۳۱ تير ۱۴۰۱
دیگر دوره امپراطوری غرب تمام شد،که هرچه کدخدا می گفت رعیت اطاعت می کرد، غربگرایان و غربگدایان از خواب بیدار شوند و خود را به نافهمی نزنند، هرچند چون فرزندان و عزیزانشان در غرب زندگی می کنند برای حفظ منافع آنان حاضرند منافع یک ملت را ذبح کنند
آخرین اخبار