رئیس مرکز بهداشت شهرستان:

میزان استفاده از ماسک در بین مردم هندیجان به کمتر از ۱۰ درصد رسید

جوانمردی گفت: میزان استفاده از ماسک دربین کارکنان ادارات، بانکها، مراجعین و اصناف تا میزان ۱۰ درصد پایین آمده که با توجه به شروع موج جدید بیماری، نگران کننده است.

پرویز جوانمردی جلسه ستاد کرونا و شورای سلامت تیر ماه شهرستان هندیجان افزود: درصد تزریق نوبت سوم در شهرستان ۳۳/۷۳ درصد است که نشان از سطح پایین ایمنی در جامعه دارد و باید همگی برای تزریق نوبت یادآور خود اقدام فوری انجام دهند.

او در دستور کار جلسه شورای سلامت مسائلی ازجمله لایروبی و آهک پاشی جداول، رفع شکستکی‌های شبکه آبرسانی شهری و روستایی و بهبود وضعیت مخازن آب را با توجه به خطری که کم توجهی به آنها، برای سلامت مردم میتوانند ایجاد کنند، مورد توجه و بحث قرار داد.

مشکلات بهداشتی پایانه مسافربری، تحلیل آمار مرگ نوجوانان و جوانان در حوادث ترافیکی از دیگر مسائل مهم سلامت در شهرستان هستند که از سوی اعضاء شورای سلامت، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

یکشنبه ۲۶ تیر ماه ۱۴۰۱ جلسه ستاد کرونا و شورای سلامت شهرستان هندیجان به صورت همزمان با حضور بهنام خضعلی معاون فرماندار هندیجان و پرویز جوانمردی معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهرستان هندیجان و با حضور بخشداران، فرماندهان، مدیران و سایر اعضاء این ستاد در سالن جلسات فرمانداری هندیجان برگزار شد.

بهنام خضعلی نیز در این نشست گفت: موج جدید کرونا آغاز شده و مدیران ادارت در اجرای مصوبات جلسه ستاد کرونا و شورای سلامت تمام سعی و تلاش خود را انجام دهند.

او استفاده مستمر از ماسک، تکمیل دز یادآور واکسن کرونا برای عموم جامعه و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا را مهم‌ترین راه‌های کنترل بیماری دانست.

آقای خضعلی همچنین ادارات را اولین و مهمترین نهاد‌ها برای رعایت این شیوه نامه‌های بهداشتی عنوان کرد که در این زمینه باید الگوی مناسبی برای سایر اقشار جامعه باشند.

در پایان جلسه نیز موضوع حضور پشه «آئدس» در استان هرمزگان و احتمال بالای حضور این پشه در آینده در هندیجان در جلسه مطرح شد و راه‌های مقابله با استقرار این حشره در شهرستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مدیر بهداشت هندیجان نیز اقداماتی از جمله سوراخ کردن لاستیک‌های ضربه گیر تمامی لنج‌های تجاری و سایر لاستیک‌های مورد استفاده از سوی ماهیگیران، برگرداندن قایق‌های بی استفاده به طوری که آب در داخل آن‌ها جمع نشود، جمع آوری زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی و تسطیح زمین‌های اطراف بندر سجافی و شهر هندیجان و آموزش ملوانان و عامه مردم را خواستار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.