امام جمعه ملایر:

عید غدیر را به عشق امیرالمؤمنین (ع) با شادی ماندگار برگزار کنیم

امام جمعه ملایرگفت: در جشن غدیر خم همه در حد توان خود برای شاد کردن جامعه اسلامی در چارچوب ضوابط جامعه و دین اقدام کنند.

حجت الاسلام برقراری گفت: عید غدیر خم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این روز، روز تبسم و شادی است و هر آنچه که باعث نشاط و شادی جامعه اسلام شود، نوعی تجلیل از عید سعید غدیرخم خواهد بود.

او با تاکید بر ضرورت ایجاد شادی ماندگار در چارچوب دین در دهه ولایت و امامت، گفت: اینکه صاحب خانه به عشق امیرالمؤمنین (ع) هزینه اجاره بها را بالا نبرد و یا اجاره بهای ماهی که عید سعید غدیر خم در آن قرار گرفته، به مستأجر ببخشد، نوعی شادی و نشاط ماندگار است.

امام جمعه ملایرگفت: مهلت دادن به بدهکار، به تأخیر انداختن تسویه بدهی و تخفیف دادن به بدهکار توسط طلبکار راه دیگری است که می‌تواند در دل مسلمان شادی و نشاطی ماندگار ایجاد کند.

برقراری گفت: دعوت از چند مؤمن در حد توان و طعام دادن یا افطاری دادن به آن‌ها در منزل تبسم را بر چهره و دل مؤمن می‌نشاند و ماندگار خواهد بود.

امام جمعه ملایر کمک به آزادسازی یک زندانی و یا نجات یک جوان از ورطه گناه را از دیگر راه‌هایی برشمرد که نشاط دائمی را به دنبال دارد.

حجت الاسلام برقراری همچنین  گفت: برقراری صله رحم، دیدار با سادات، پوشیدن بهترین لباس و پختن بهترین غذا‌ها از دیگر آداب سفارش شده این عید بزرگ است و پسندیده است در این روز والدین مانند عید نوروز، به فرزندانشان عیدی بدهند.

امام جمعه ملایر گفت: چقدر خوب است که افراد به عشق امیرالمؤمنین (ع) اختلافات را کنار گذاشته و یکدیگر را ببخشند و هر کسی در حد توان خود به عشق امیرالمؤمنین (ع) برای شاد کردن جامعه اسلامی کاری انجام دهند.

منبع:ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.