تحویل زیردریایی هسته ای بلگورود به ناوگان دریایی روسیه

نخستین زیردریایی بلگورود روسیه که با سوخت هسته‌ای حرکت می‌کند به ناوگان دریایی این کشور پیوست.

نیروی دریایی روسیه دیروز جمعه اولین زیردریایی بلگورود را دریافت کرد که برای حمل پهپاد‌های زیردریایی با کارکرد انرژی هسته‌ای طراحی شده است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، نیکلای یومنوف، فرمانده نیروی دریایی روسیه گفت این زیردریایی فرصت‌های جدیدی را برای روسیه برای اجرای ماموریت‌های مختلف از جمله تحقیقات علمی و عملیات نجات در مناطق دورافتاده اقیانوس‌ها فراهم می‌کند.

بلگورود با سوخت هسته‌ای که در آوریل ۲۰۱۹ به کار گرفته شد و در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۰ به نیروی دریایی تحویل داده شود. دو زیردریایی دیگر نیز تا سال ۲۰۲۷ به بهره برداری خواهند رسید.

پهپاد پوزیدون که روی این زیردریایی سوار است قادر به حمل کلاهک هسته‌ای تا وزن ۲ مگاتن برای انهدام پایگاه‌های دریایی دشمن است. این پهپاد می‌تواند به سرعت در شعاع بین قاره‌ای با عمق عملیاتی بیش از هزار متر حرکت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۹ تير ۱۴۰۱
کاش۵۰پنجاه فروندازاین زیردریاییهای اتمی اقیانوس پیمادردست سپاه ارتش جمهوری اسلامی ایران بودخداروچه دیدی شایدایران موفق بشه طراحی وتولیداین مدل زیردریایی نظامی مدرن رادرآینده نه چندان دور انجامش بده والحاق بشه به نیروی دریایی ایران اون وقته که اگردرکنار مرزهای آبی خلیج فارس ایجادناامنی کنندماهم درکنارشهرهای ساحلی دشمن آنسوی دنیاواقیانوس،آماده ضربه متقابل هستیم،عکس العمل قاطع ایران آن هم درکسری ازثانیه باوجدچنین زیردریایی های مرگباری
آخرین اخبار