مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد مطرح کرد

۵۲ یزدی قربانی عملیات‌های تروریستی منافقین

در سالگرد فاجعه تروریستی هفتم تیر انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در یزد نشستی را با عنوان "پناهندگی و تروریسم" برگزار کرد.

علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در نشست انجمن دفاع از قربانیان تروریسم گفت: آمریکایی‌ها بیش از ۱۰۰ کودتا در سراسر جهان انجام داده و بیش از ۱۷ هزار شهید ترور از ما گرفته اند که ۷۲ نفر از گل‌های سرسبد آن‌ها در هفتم تیر به شهادت رسیدند.

عزیزی با تأکید بر اینکه تا آخر در برابر آمریکا ایستاده ایم، گفت: امام (ره) راه انقلاب را مشخص کرد و مردم نیز پیشتیان ایشان و رهبری حرکت می‌کنند. ما وظیفه داریم که این حادثه‌ها را به نسل‌های جوان منتقل و بیان کنیم که چرا نمی‌خواهیم با آمریکایی‌ها ارتباط برقرار کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز گفت:  ۵۲ یزدی در عملیات‌های تروریستی منافقین به شهادت رسیده اند و آنان افراد را با بهانه‌های واهی و با قساوت به شهادت رساندند.

حجت الاسلام عباس زارع افزود: شهدای ترور هر کدام نخبگانی بودند که می‌توانستند جامعه را متحول کنند. نمونه‌های آن، شهدای فاجعه هفتم تیر هستند که اکثرا دارای مدارج عالی تحصیلی بودند و فقدان آن‌ها برای کشور بسیار سنگین است.

فرزند شهید پاکنژاد از شهدای فاجعه تروریستی هفتم تیر نیز با اشاره به مجروح شدن نوه‌های این شهید در بمبگذاری انتحاری سامرا در سال ۱۳۹۱ خاطرنشان ساخت: ما به عنوان یک خانواده آسیب دیده از دو گروه تروریستی منافقین و داعش، از ته دل آرزو داریم که انسان‌های دیگری همچون ما قربانی تروریسم نشوند و این کثیف‌ترین خشونت بشری، از صحنه روزگار محو گردد.

سیدهاشم پاکنژاد ادامه داد: از سازمان ملل و دولت‌های غربی به ویژه هلند می‌خواهم صدای عدالت خواهی قربانیان فاجعه هفتم تیر را بشنوند و زمینه‌های دسترسی به عدالت را در دادگاه قتل مجرم تروریستی علی معتمد فراهم کنند و اطلاعات جمع آوری شده توسط دادگاه هلند در خصوص پیشیینه تروریستی مجرم تروریستی را برای اطلاع افکار عمومی به ویژه بازماندگان هفتم تیر منتشر کنند.

او گفت: دادگاه هلند موظف است این قتل را با قتل‌های دیگر متفاوت بداند، چرا که مقتول یک تروریست است و دادگاه باید تمام تلاش خود را برای روشن شدن پیشینه تروریستی مقتول به کار گیرد تا راز قتل و فاجعه تروریستی هفتم تیر روشن شود.

همسر شهید غلامعلی معتمدی نیز گفت: پاسخ دولت‌های غربی به ویژه دولت هلند به خانواده‌های شهدای هفتم تیر چیست؟ چرا پس از گذشت چند سال هنوز دولت هلند که مدعی حقوق بشر است، برای این تخلف نابخشودنی و اعطای پناهندگی به این مجرم تروریستی، از خانواده‌های هفتم تیر عذرخواهی نمی‌کند؟

اشرف بروجردی گفت: ما باید برای انتقال صدای شنیده نشده خانواده‌های شهدای هفتم تیر برنامه ریزی و فعالیت داشته باشیم و حقایق پنهان شده این فاجعه را برای افکار عمومی بشکافیم. اگر آن‌ها پناهندگی می‌دهند ما نیز باید فریاد دادخواهی شهدای ترور باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار