خطیب جمعه یزد:

قوه قضائیه فعال، عامل برقراری عدالت در جامعه است

آیت الله سید محمدرضا مدرسی گفت: اگر قوه قضائیه در جامعه‌ای فعال باشد، عدالت در آن جامعه برقرار می‌شود.

آیت الله سید محمدرضا مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد با تبریک هفته قوه قضائیه، یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای حادثه تروریستی هفتم تیر را گرامی داشت.

او عدالت را هدف اصلی نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: اگر قوه قضائیه در جامعه‌ای فعال باشد و به وظایف خود عمل کند، عدالت در آن جامعه برقرار خواهد شد.

خطیب جمعه موقت یزد گفت: ششم تیرماه سالروز ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: منافقین کوردل که تحت حمایت دشمنان به ویژه آمریکای جنایتکار بودند، توطئه کثیفی را برای ترور رهبر معظم انقلاب در نظر داشتند.

آیت الله مدرسی ادامه داد: آنان سعی داشتند این عالم فرزانه که از پایه‌های اصلی انقلاب به شمار می‌آیند را از بین ببرند، اما تیر آنان به فضل خدا به سنگ خورد.

او در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به تأکید اسلام بر ازدواج پرداخت و گفت: متاسفانه معیار‌های اسلامی در بحث ازدواج آسان به فراموشی سپرده شده و جوانان و خانواده‌ها باید با آسان گرفتن شرایط، زمینه این سنت حسنه را در جامعه فراهم کنند.

مدرسی با اشاره به اینکه فردا شنبه ۲۵ ذی القعده روز دحو الارض است بر لزوم بهره گیری از اعمال و مستحبات این روز تأکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار