فعالیت ۳۰۲ واحد اقتصادی در استان اردبیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۳۰۲ واحد اقتصادی در استان اردبیل با ظرفیت بالای ۵۰ نفر مشغول به فعالیت اقتصادی هستند.

بهروز رحیم‌زاده گفت: در حال حاضر ۳۰۲ واحد اقتصادی، هرکدام با بیش از ۵۰ نفر نیروی کار، در استان اردبیل مشغول به فعالیت اقتصادی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل می‌گوید: صندوق بازنشستگی نیز که یکی از دستگاه‌های زیر مجموعه این وزارت است، در حال حاضر به ۲۱ هزار نفر در استان به صورت ماهانه مستمری پرداخت می‌کند.

رحیم زاده گفت: ۳۶ هزار نفر در استان اردبیل مددجوی بهزیستی هستند و بالغ بر ۲۳ هزار نفر در استان به صورت ماهیانه از این نهاد مستمری دریافت می‌کنند.

او گفت: دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اردبیل به عنوان یک مجموعه واحد، خدمات شایان توجهی را در حوزه‌های مختلف به‌خصوص در بخش رفاه، تعاون، کارفرمایی و کارگری به مردم ارائه می‌کنند و گستردگی مسؤولیت‌ها و فعالیت‌های این مجموعه، نزدیک به ۷۰ درصد اقشار جامعه را در بر می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل به ۱۱ دستگاه زیرمجموعه این وزارت که در استان در حال خدمت‌رسانی هستند اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات قبل از تولد توسط مراکز مشاوره ژنتیک بهزیستی و بعد از فوت در قالب پرداخت مستمری به خانواده‌های بازمانده افراد تحت پوشش صندوق بازنشستگی و تامین اجتماعی از جمله این خدمات است.

رحیم زاده می‌گوید: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از دیگر دستگاه‌های زیرمجموعه این وزارت‌خانه است که در حال حاضر ۶۰هزار نفر در استان، عضو این صندوق هستند.

او گفت: بیش از ۴۱هزار خانوار در استان اردبیل، تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که در سال گذشته برای بیش از ۱۰۰۰ نفر در این حوزه اشتغال ایجاد شده است؛ دو بانک توسعه تعاون و رفاه کارگران و صندوق کارآفرینی امید به عنوان نهاد‌های مالی این وزارت‌خانه در استان اردبیل به صورت سالانه اقدام به پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی می‌کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.