واکنش فرانسه به گزارش اخیر آژانس در مورد ایران

فرانسه از ایران خواست تا به سوالات آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای خود پاسخ دهد.

پس از انتشار گزارش روز گذشته آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران، فرانسه از ایران خواست تا به سوالات مطرح شده در این گزارش پاسخ دهد.

طبق گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه فرانسه امروز-سه شنبه- با صدور یک بیانیه اعلام کرد: «از ایران می‌خواهیم تا فورا به پرسش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای گذشته‌اش پاسخ دهد.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در گزارش خود مدعی شد که ایران اکنون به تولید مواد مورد نیاز برای ساخت سلاح‌های هسته‌ای نزدیک شده است و به سؤالات آژانس در مورد منبع آثار اورانیوم یافت شده در سه سایت اعلام‌نشده پاسخ معتبری نداده است.

آژانس همچنین ادعا کرد: «ذخایر اورانیوم غنی شده ایران به بیش از ۱۸ برابر از حد مجاز طبق توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ بین تهران و قدرت‌های بزرگ رسیده است».

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز -سه شنبه- در واکنش به این گزارش آژانس تأکید کرد که گزارش اخیر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی منعکس کننده واقعیت مذاکرات ایران و آژانس نیست؛ این گزارش همان گزارشی است گروسی در پارلمان اروپا پیش از دور سوم مذاکرات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۱۴ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
اقتصاد ایران که نابود شد دیگه بالاتر ازسیاهی که رنگی نیست،الان اگر برجام هم به سرانجام برسد دردی از مردم دوا نخواهد کرد!پس بسازید بمب اتم را
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۵۵ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
فرانسه تو چکاره دنیا هستی لطفا فضولی مقوف شم در مورد تظاهرات مردم وحمله پلیس به آنها وکور کردن چشمشان توضیح بدید .در کاری که بهت مربوط نیست دخالت نکن بچه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
هر وقت برگشتین به برجام ذخایرم برمیگرده به زمان برجام
آخرین اخبار