۱ کشته و ۷ زخمی در تیراندازی اوکلاهامای آمریکا

اداره تحقیقات ایالت اوکلاهامای آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی تیراندازی در جشنواره‌ای در این ایالت، ۱ نفر جان باخت و ۷ نفر مجروح شدند.

به گفته مقامات محلی بامداد یکشنبه جشنواره‌ای در شرق اوکلاهامای آمریکا در جریان بود که مشاجره لفظی عده‌ای کار را به تیراندازی کشاند. نیرو‌های پلیس با حضور در صحنه در حال بررسی حادثه هستند و جزئیات بیشتری درباره این تیراندازی منتشر نشده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، در جریان این تیراندازی ۲ نوجوان مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. به گفته شاهدان عینی پس از مشاجره لفظی چند نفر صدای شلیک گلوله شنیده شد. در ابتدا این‌طور به نظر می‌رسید که صدای ترقه و آتش بازی باشد، اما کمی بعد جمعیت شروع به دویدن و پناه گرفتن کردند.

پلیس شهر چاتانوگا در ایالت تنسی آمریکا نیز از مجروح شدن ۶ نفر در تیراندازی شنبه شب در جنوب این شهر خبر داد. براساس گزارش‌ها ۲ نفر از این ۶ نفر جراحات بسیار شدید و حال وخیمی دارند. این حادثه ساعت ۱۰:۴۸ شب به وقت محلی در مجاورت رستوران «بوفالو وایلد وینگز» و در خیابان مارکت اتفاق افتاد.

هفته گذشته هم فردی مسلح در مدرسه ابتدایی واقع در شهر یووالد ایالت تگزاس آمریکا، ۲۱ نفر از جمله ۱۹ کودک را به ضرب گلوله کشت و در نهایت توسط مأموران آمریکایی کشته شد. این حادثه کمی بعد از تیراندازی دسته جمعی در بوفالو نیویورک اتفاق افتاد. در جریان تیراندازی در سوپرمارکتی در بوفالو ۱۰ نفر جان باختند و ۳ نفر مجروح شدند.

در حالی که جمعیت آمریکا ۴ درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد، اما خودکشی با سلاح گرم در این کشور بالغ بر ۴۴ درصد از خودکشی‌های جهانی با سلاح گرم در سال ۲۰۱۹ به خود اختصاص داده است. همچنین در سال ۲۰۱۹ از هر ۱۰۰ هزار نفر آمریکایی ۴ نفر قربانی خشونت با اسلحه شدند و این ۱۸ برابر میانگین نرخ سایر کشور‌های توسعه یافته است. در سال جاری تاکنون بیش از ۲۰۰ تیراندازی دسته جمعی در آمریکا و ۲۷ تیراندازی در مدارس روی داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار