۹۸ هکتار از اراضی ملی در آبیک آزادسازی شد

رییس دادگستری شهرستان آبیک از آزادسازی ۹۸ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی و همچنین قلع و قمع ۳۳ مورد ساخت و ساز غیرمجاز خبر داد.

داود قلعه قوند گفت : پارسال  با اقدامات به موقع و اجرای قاطعانه احکام قضایی ۹۸ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان آبیک رفع تصرف و آزادسازی شد و بدون شک این موضوع در سال جاری نیز با جدیت پیگیری خواهد شد.

در شرایط فعلی حفاظت و صیانت از منابع آبی زیر زمینی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، زیرا برداشت‌های بی رویه از منابع طبیعی خسارت‌های سنگینی را در پی دارد و به همین خاطر پلمب چاه‌های غیرمجاز با جدیت در دستور کار قرار دارد و بر همین اساس طی سال گذشته ۸ حلقه چاه غیرمجاز پلمب و مسلوب المنفعه شد. البته طی اقدامات صورت گرفته در سال‌های گذشته تعداد چاه‌های غیرمجاز در این شهرستان بسیار اندک است.

برخورد قاطع با ساخت و ساز‌های غیرمجاز یکی از اقدامات پیشگیرانه در حوزه صیانت از بیت المال است و در سال گذشته با اجرای احکام قضایی صادره ۳۳ مورد ساخت و ساز غیرمجاز قلع و قمع شد.

همچنین در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی، ۱۳۳ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی اعاده به وضع سابق شد.

نگاه دستگاه قضایی در این حوزه پیشگیرانه است و بر همین اساس هشدار‌های لازم را به متعرضان و متصرفان به بیت المال و متخلفان این حوزه داده است و مجددا تاکید می‌کنیم که دستگاه قضایی در این خصوص با هیچکس تعارف نخواهد داشت و با متصرفان و متعرضان به بیت المال بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.