مشکلی در تامین کالا‌های اساسی در استان قزوین وجود ندارد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کالا‌های اساسی به میزان کافی در استان ذخیره سازی شده است.

 رضا افلاطونی در نشست قرارگاه امنیت غذایی استان گفت: در حوزه تامین و توزیع روغن، برنج شکر، مرغ و تخم مرغ به اندازه کافی ذخیره سازی شده و موردی در این رابطه وجود ندارد.

 در راستای اصلاح هدفمندسازی نظام یارانه تدابیر بسیار خوبی در حوزه تولیدات بخش کشاورزی اتخاذ شده است تا هیچ گونه مشکلی وجود نداشته باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در حوزه تامین نهاده خریداری لازم صورت گرفته و ۵۶ شرکت هم اکنون وارد کننده نهاده کشاورزی هستند.

 در حال حاضر ۳۵۰ هزار تن ظرفیت ذخیره سازی غلات در استان قزوین فراهم شده که سه برابر سال گذشته است.

وی گفت: با حمایت استانداری تعداد سردخانه‌های زیر صفر استان افزایش یافته و از نظر ذخیره گوشت هیچ گونه مانعی وجود ندارد.

 غرفه‌های تعاون روستایی در تمام سطح استان قزوین فعال مانده تا کالا‌های اساسی را توزیع کنند؛ همچنین قرار شده تا پلتفرم‌های اینترنتی نیز تقویت شوند تا تمامی کالا‌های اساسی را پوشش دهند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: هم اکنون ۱۲۰ بازرس جهاد کشاورزی در تمام نقاط استان بر واحد‌های نانوایی نظارت دارند و قرار شده در روز‌های آینده در طول اصلاح هدفمندسازی یارانه‌ها ۱۴ نانوایی دو شیفت فعال باشند.

 اصلاح هدفمندسازی نظام یارانه با این هدف اجرایی شده که یارانه براساس فلسفه ابتدایی از کالا به دست افراد برسد و هرگز چیزی تحت عنوان حذف یارانه وجود ندارد.

دادستان قزوین هم گفت: در راستانی اجرای هدفمندی یارانه‌ها باید برنامه ریزی کرد و همراهی تولید کنندگان بسیار موثر است.

قاسمی با اشاره به حمایت دستگاه قضا از تولید افزود: این آمادگی وجود دارد که از ظرفیت کارشناسی تشکل‌ها و تولید کنندگان استفاده شود که هم مشکللات شنیده و هم راهکار‌های قانونی احصا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار