روسیه:

آمریکا نیرو‌های اوکراینی را برای مقابله با آبله آماده کرده است

یکی از فرماندهان روسیه اعلام کرد این کشور به مدارکی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد آمریکا به متخصصان اوکراینی در زمینه مقابله با آبله آموزش می‌داده است.

وزارت دفاع روسیه اسنادی را منتشر کرد که نشان می‌دهد کارشناسان آمریکایی شماری از متخصصان اوکراینی را در زمینه شیوه تعامل با گسترش بیماری آبله آموزش دادند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، «ایگور کریلوف» مدیر یگان حفاظت از تشعشعات شیمیایی و بیولوژیکی نیرو‌های مسلح روسیه گفت: آمریکا معتقد است علت بیماری آبله، یک عامل بیولوژیک است که برای استفاده نظامی اولویت دارد.

او درخصوص این موضوع گفت: در عملیات ویژه نظامی (در اوکراین) به اسنادی دست یافتیم که ثابت می‌کند کارشناسان آمریکایی برخی متخصصان اوکراینی را در زمینه تعامل با شیوع آبله آموزش داده اند. توجه پنتاگون به این بیماری واگیر، تصادفی نیست.

بازگشت بیماری آبله یک فاجعه جهانی برای همه بشریت خواهد بود. چرا که در مقایسه با همه گیری کووید ۱۹، قدرت کشندگی عامل ایجاد این بیماری، ۱۰ برابر است. وزارت دفاع آمریکا در سال ۲۰۰۳ برنامه‌ای برای واکسیناسیون آبله تهیه کرد که به موجب آن باید همه نظامیان آمریکایی واکسینه می‌شدند. همچنین طبق این برنامه واکسینه کارکنان دیپلماتیک و پزشکان اجباری بود. این نشان می‌دهد که آمریکا عامل ایجاد آبله را اولویتی برای استفاده نظامی می‌داند.

شایان ذکر است وزارت دفاع روسیه پیش از این اعلام کرد ویروس آبله میمون از نیجریه؛ جایی که ۴ آزمایشگاه بیولوژیکی آمریکا فعالیت دارد، شروع به شیوع کرد. ایگور کریلوف، در این خصوص نیز تاکید کرد پنتاگون دستور کار بر روی نقشه برداری از عوامل بیماری زای خطرناک در خاک اوکراین را صادر کرده است.

در پی عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد اسنادی نشان می‌دهند در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی که در اوکراین ایجاد و از سوی آمریکا تأمین مالی شده‌اند، آزمایش‌هایی با نمونه‌هایی از ویروس کرونای خفاش انجام شده است. هدف از این کار و سایر مطالعات بیولوژیکی با بودجه پنتاگون در اوکراین، ایجاد مکانیزمی برای گسترش مخفیانه پاتوژن‌های مرگبار بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
هرچه پوتین می گفت آمریکا قصد کم کردن جمعیت جهان را دارد کسی باور نمی کرد. شايد کسی توهم کود پس چرا مردم کشور خودشان بیشتر کشته می دهند؟ پاسخ آنست که برای تصمیم گیرندگان فرقی ندارد. از نظر اونها افرادی که در برابر این ویروس‌ها مقاومت نکنند باید از بین بروند چون یک مصرف کننده بدرد نخور هستند. آنان حتی اعضای خانواده خود را هم وقتی پیر می شوند با رضایت خودشان به صورت قانونی می کشند ( قانون اتانازی اختیاری). حتی در برخی موارد اتانازی اجباری هم اجازه داده می‌شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار