جمهوری خواهان آمریکا مانع تصویب قانونی درباره تروریسم داخلی شدند

سناتورهای جمهوری خواه در مجلس سنای آمریکا پنجشنبه مانع تصویب قانونی در مورد مبارزه با تروریسم داخلی شدند.

تنها چند روز پس از آنکه دو نوجوان در دو حادثه جداگانه در بوفالوی آمریکا و تگزاس بیش از ۳۰ نفر شامل چندین کودک را به رگبار بستند، جمهوری خواهان مجلس سنا مانع تصویب قانونی در مورد مبارزه با تروریسم داخلی شدند.

چاک شومر، رئیس اکثریت دموکرات در سنای آمریکا پیش از رأی گیری گفت: «این متن از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا تیراندازی در بوفالو یک عمل تروریسم داخلی است.»

این قانون تشکیل یگان‌های مبارزه با تروریسم داخلی را در پلیس فدرال، وزارت دادگستری و امنیت داخلی با تأکید ویژه بر (مقابله با) برتری نژادی سفیدپوستان پیش بینی می‌کرد.

این قانون همچنین مجوز تشکیل کارگروهی را برای مبارزه با نفوذ برتری نژادی سفیدپوستان در بین پرسنل و نیرو‌های امنیتی فدرال آمریکا صادر می‌کرد.


بیشتر بخوانید:

۱۹ کودک در تیراندازی تگزاس آمریکا کشته شدند + تصاویر و واکنش‌ها
بایدن: تیراندازی بوفالو تروریسم داخلی بود


لابی های تسلیحاتی یکی از قدرتمندترین لابی ها در آمریکا محسوب می شوند. بر اساس متمم دوم قانون اساسی آمریکا، شهروندان عادی این کشور می توانند اقدام به خرید سلاح گرم و حمل آن کنند. سالانه ده ها هزار نفر در این کشور به دلیل خشونت های ناشی از سلاح گرم کشته و مجروح می شوند. بیشتر قربانیان این حوادث جوامع رنگین پوست و مهاجر هستند که هدف خشونت افراد و گروه هایی با تفکر برتری سفید پوستان قرار می گیرند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
آمریکا = تروریست
آخرین اخبار