بایدن: مبارزه با نژادپرستی در آمریکا نا امید کننده است

رئیس جمهور آمریکا گفت: مبارزه با نژادپرستی در آمریکا کند و نا امید کننده است.

در حالی که کنگره آمریکا در مورد نحوه برخورد با نژادپرستی و استفاده بیش از حد از زور توسط پلیس به بن بست رسیده است رئیس جمهور آمریکا، روز چهارشنبه در دومین سالگرد قتل جورج فلوید، سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس، فرمان اجرایی اصلاح رویکرد پلیس آمریکا را امضا کرد.

بایدن در این مراسم گفت: ما امروز برای همین هدف اینجا هستیم. برای اینکه دور هم جمع شویم و بگوییم کافی است جمع شده ایم و ما باید اقدامی انجام دهیم. این اقدامی است برای اینکه ما با هم تلاش کنیم تا روح این ملت و کشور را التیام دهیم. این اقدامی برای پرداختن به موضوع ترس و آسیب عمیق و افسردگی به ویژه برای سیاه پوستان آمریکایی است که آن را برای نسل‌ها تجربه کرده‌اند. این اقدامی برای پیشرفت در سال‌های آینده است و ما را در مسیر درست هدایت می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا افزود: در تابستان دو سال پیش و در میانه همه گیری شدید کرونا شاهد اعتراضاتی در سراسر کشور بودیم که مانند آن را از دهه ۱۹۶۰ تاکنون ندیده بودید. آن‌ها مردم را از هر نژاد و نسلی متحد کردند. ورزشکاران در لیگ‌های ورزشی بازی‌ها را تحریم و به تعویق انداختند و کارگران اعلام کردند جان سیاه‌پوستان مهم است. دانشجویان تجمع اعتراضی برگزار کردند. از اروپا تا خاورمیانه (غرب آسیا)، آسیا تا استرالیا مردم مبارزه خود را برای عدالت و برابری دیدند. آنچه ما در تلاش بودیم انجام دهیم پیام واضحی به همراه داشته است.

بایدن گفت: تقریبا یک سال بعد، هیات منصفه دادگاهی در مینه سوتا تشکیل شد و آن‌ها یک افسر پلیس را در قتل جورج فلوید مجرم تشخیص دادند. در حالی که افسران و حتی یک رئیس پلیس در محل شاهدان ایستادند تا علیه رفتار نادرست همکاران خود شهادت دهند. من هیچ پلیس خوبی را نمی‌شناسم که پلیس بدی را دوست داشته باشد. اما برای بسیاری از مردم، از جمله بسیاری از خانواده‌های حاضر در اینجا، چنین پاسخگویی بسیار کم سابقه است. به همین دلیل است که من به عنوان رئیس‌جمهور قول دادم تمام تلاشم را انجام دهم تا اصلاحات معناداری برای پلیس را که واقعی و پایدار باشد، انجام دهم. به همین دلیل من با کنگره برای تصویب قانون جورج فلوید و ایجاد عدالت در پلیس با کنگره همکاری می‌کنم و در تماس هستم.

او با اشاره به تلاش ها برای مبارزه با نژادپرستی خاطرنشان کرد: من می‌دانم که پیشرفت می‌تواند کند و ناامید کننده باشد و این نگرانی وجود دارد اقداماتی که از دو سال پیش انجام شده است، کم رنگ شود، اما امروز ما با این اقدام خود نشان می‌دهیم همان طور که جان لوئیس دوست و همکار عزیزمان پس از آخرین راهپیمای خود برای عدالت در ژوئیه ۲۰۲۰ و در آخرین سخنرانی خود گفت دموکراسی یک دولت نیست بلکه یک عمل و اقدامی مثبت است. امروز ما فعال هستیم و نشان می‌دهیم که حرف زدن، درگیر بودن مهم است و کار زمانه ما برای شفای روح این ملت ادامه دارد و ناتمام است و همه ما را ملزم می‌کند که هرگز تسلیم نشویم.

برچسب ها: آمریکا ، جو بایدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
آمریکائی سفید پوست = نژاد پرست = واجب القتل
آخرین اخبار