فرانسه: از مولداوی در مواجهه با بی‌ثباتی حمایت می‌کنیم

وزیر امورخارجه فرانسه در واکنش به انفجار در ساختمانی دولتی در مولداوی از حمایت پاریس از این کشور خبر داد.

«ژان ایو لودریان» وزیر امورخارجه فرانسه، در صحبت با همتای خود از مولداوی اعلام کرد فرانسه از این کشور در مواجهه با خطرات «بی ثباتی» حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پس از آن که مجموعه‌ای از انفجار‌ها در منطقه «ترانس‌نیستریا» از مولداوی شب گذشته گزارش شد، فرانسه امروز اعلام کرد که به طور کامل از تمامیت ارضی مولداوی حمایت می‌کند.

لودریان در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «نگران گزارش‌ها درباره انفجار‌ها در ترانس نیستریا در دو روز گذشته هستیم، بر حمایت کامل فرانسه از ثبات، حاکمیت و تمامیت ارضی مولداوی در مواجهه با خطرات بی‌ثباتی که ممکن است در معرض آن قرار گیرد، تأکید داریم.»

خبرگزاری فرانسه در گزارشی جداگانه مدعی شد اوکراین مدعی است روسیه در تلاش برای «بی‌ثبات‌سازی» منطقه جدایی‌طلب ترانس‌نیستریا در مولداوی است.

ترانس‌نیستریا که به طور رسمی به عنوان جمهوری مولداوی «پریدنستروی» شناخته می‌شود، منطقه‌ای بین مولداوی و اوکراین است.

این منطقه در سال ۱۹۹۰ اعلام استقلال کرد، اما بخشی از قلمرو مولداوی به‌شمار می‌رود. در مارس ۲۰۱۴ پارلمان ترانس‌نیستریا رسماً از روسیه درخواست کرد که اجازه داشته باشد مانند کریمه به فدراسیون روسیه ملحق شود و روسیه در پاسخ قول داده که آن را مدنظر قرار دهد.

شب گذشته و در ۶۱ امین روز درگیری میان روسیه و اوکراین، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که چندین انفجار ساختمان وزارت امنیت دولتی در تیراسپول از ترانس‌نیستریا را لرزاند.

تصاویر این ساختمان که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، نشان می‌داد تعدادی از پنجره‌های آن منفجر شده است و پنجره‌های ساختمان مجاور آن نیز آسیب دیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۰۶:۵۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
قطعا تسلیحاتی که به اوکراین فرستاده می شود باعث بی ثباتی در کل اروپا خواهد شد. یواش یواش آنها هم وضع خاورمیانه را در پیش چشمان خود و در کشور خود خواهند دید.
آخرین اخبار