پایان وابستگی اروپا به انرژی روسیه ۵ سال زمان می‌برد

کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا اعلام کرد که وابستگی اروپا به سوخت روسیه تا سال ۲۰۲۷ به صفر می‌رسد.

پائولو جنتیلونی، کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای با اشاره به تحریم انرژی روسیه، اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۲ دوسوم وابستگی خود به نفت و گاز روسیه را کاهش دهد و تا پایان سال ۲۰۲۷ وابستگی خود را به صفر برسد.

به گزارش رویترز، جنتیلونی همچنین با بیان اینکه اتحادیه اروپا پیش بینی بهاری خود را در ۱۶ می‌منتشر خواهد کرد، عنوان داشت که اتحادیه اروپا تخمین‌های رشد خود را برای سال ۲۰۲۲ از هدف قبلی ۴ درصد کاهش خواهد داد و هنوز خیلی زود است که پیش بینی کرد آیا این کاهش رشد به رکود منجر خواهد شد یا خیر.

قابل ذکر است که همزمان با حمله روسیه به اوکراین، کشور‌های مختلف تحریم‌های سنگینی را علیه این کشور اعمال کردند. کشور‌های اروپایی نیز علی رغم نیاز مبرمی که به نفت و انرژی روسیه دارند با فشار آمریکا مجبور به تحریم انرژی روسیه نیز شدند. روسیه سی درصد از نفت و چهل درصد از گاز وارداتی اتحادیه اروپا را تامین می‌کند وبدون در نظر گرفتن منابع انرژی روسیه نمی‌توان از امنیت انرژی در اروپا سخن گفت.

۱۱ فروردین، رئیس‌جمهور روسیه بخشنامه مربوط به پرداخت بهای گاز این کشور به روبل روسیه از جانب «کشور‌های غیردوست» را امضا کرد. بر اساس این بخشنامه بازرگانان کشور‌های غیردوست از جمله اتحادیه اروپا باید حساب‌هایی را مبتنی بر ارز روسیه در بانک‌های این کشور باز کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
ناظران
۱۶:۱۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
بیش از یک دهه پیش، زمانی که سرانجام پذیرفته شد که اروپا قرار است واردکننده انرژی شود، نزدیک بود شاهد اوج رویارویی بین غرب و روسیه باشیم.
اروپا به عنوان یک واردکننده انرژی همیشه به این معنا بوده که زمان به نفع روسیه است. تنها کاری که او باید انجام می داد این بود که درگیری را به اندازه کافی طولانی کند، به اندازه کافی زنده بماند تا اروپا را وادار به تسلیم کند. روسیه انرژی مورد نیاز اروپا را دارد، هیچ کس دیگری نمی تواند آن را تامین کند، وقت آن است که این سرنوشت را بپذیریم.
هیچ جادوی مالی، هیچ سیگنال فضیلت رقت انگیزی در مورد تغییرات آب و هوایی، هیچ سرمایه گذاری در "انرژی های تجدید پذیر" ناکارآمد و ناپایدار، هیچ تهدید نظامی نتیجه این داستان را تغییر نخواهد داد.
تمام مانورهای دریافت انرژی از اوکراین (زغال سنگ دونباس، میادین گازی در دریای آزوف) و خاورمیانه (سوریه، خط لوله EastMed، ایران) نیز شکست خورده است.
این مشکل اساسی پیش روی اتحادیه اروپا در تلاش برای هژمونی سیاسی است. چگونه می توان بدون تحریک این واقعیت اساسی را دور زد
1) بحران سیاسی در داخل کشور و
2) جنگ با روسیه و بقیه مناطق جنوبی که از آن حمایت می کنند.
آخرین اخبار