پیشتازی مکرون در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

آمارهای منتشر شده در ساعات پایانی انتخابات فرانسه، بیانگر پیشتازی امانوئل مکرون در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور است.

در حالی دور دوم انتخابات فرانسه به پایان رسید که آمار‌ها نشان می‌دهد مشارکت در این دور از انتخابات به نسبت قبل ضعیف‌تر بوده است.

شبکه فرانس ۲۴ به نقل از وزارت کشور فرانسه گزارش داد میزان مشارکت در دور دوم انتخابات فرانسه به ۶۳.۲۳ درصد رسیده که این میزان، به نسبت دور دوم انتخابات سال ۲۰۱۷ پایین‌تر بوده است.

همچنین نظرسنجی اخیر منتشر شده از سوی آیپسوس بیانگر افزایش آرای ممتنع در انتخابات فرانسه به میزان ۲۸ درصد است که نسبت به دور پیشین یعنی سال ۲۰۱۷، نشان دهنده ۲.۵ درصد افزایش شمار آرای ممتنع است.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز اعلام کرد که پلیس فرانسه میدان «شان دو مارس» را پیش از سخنرانی امانوئل مکرون بسته است. رسانه‌های بلژیکی هم به نقل از نظرسنجی‌ها می‌گویند که مکرون در دور دوم انتخابات با ۵۵ تا ۵۸ درصد آرا پیشتاز است. همچنین شبکه آر تی نیز به نقل از رسانه‌های فرانسه اعلام کرد طبق نظرسنجی‌های انجام شده داخل شعب، مکرون با کسب ۵۵ تا ۵۸ درصد از آراء، پیشتاز دور دوم انتخابات فرانسه است.

همچنین شبکه الجزیره در خبری فوری از بسته شدن مراکز رأی‌گیری و آغاز شمارش آرای دومین دور انتخابات ریاست جمهوری فرانسه خبر داد.

گفتنی است رای دهندگان فرانسوی امروز به پای صندوق‌های رای رفتند تا در دور نهایی انتخابات، از بین امانوئل مکرون، رئیس جمهور فعلی این کشور و مارین لوپن، عضو حزب راست افراطی، رئیس جمهور بعدی را انتخاب کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار