سازمان ملل برای تخلیه نفتکش یمنی از خیرین بین المللی کمک خواست

سازمان ملل برای جمع آوری کمک مالی به منظور تخلیه نفتکش فرسوده صافر در سواحل یمن یک رویداد بین الملی برگزار میکند.

به گزارش راشاتودی، سازمان ملل از خیرین بین‌المللی خواست تا حدود ۸۰ میلیون دلار برای تأمین بودجه طرحی برای تخلیه هرچه سریعتر نفتکش صافر با هدف جلوگیری از نشت نفت از این نفتکش فرسوده در سواحل یمن جمع‌آوری کنند.

 دیوید گریسلی، هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن، در حساب کاربری توییتر در این باره نوشت: «به مناسبت روز جهانی زمین، سازمان ملل متحد در یمن در حال تلاش برای جلوگیری از فاجعه زیستی و انسانی در سواحل دریای سرخ یمن است.»

چندی پیش از این ابراهیم السراجی، رئیس کمیته نظارت بر اجرای توافقنامه تعمیر نفتکش صافر با بیان اینکه سازمان ملل تاکنون طرحی برای ترمیم و رسیدگی به نفتکش صافر در غرب این کشور ارائه نکرده است، نسبت به عواقب آن هشدار داد. السراجی تاخیر در رسیدگی به این نفتکش را نشان از تعهد نداشتن سازمان ملل نسبت به آنچه تفاهم شده، دانست و هشدار داد که نفتکش صافر در وضع بدی قرار دارد و لازم است که برای جلوگیری از فاجعه احتمالی در دریای سرخ، هرچه سریعتر راهکاری اندیشیده شود.

نفتکش صافر  که ۴۵ سال پیش ساخته شده، بیش از یک میلیون بشکه نفت خام در خود به ارزش ۴۰ میلیون دلار در خود  ذخیره کرده و سال هاست که در سواحل استان حدیده در غرب یمن پهلو گرفته است.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار