برگزاری مراسم تحلیف اعضای شورای دست نشانده ریاستی یمن

مراسم تحلیف اعضای گروه موسوم به شورای ریاستی یمن که وابسته به ائتلاف سعودی است، برگزار شد.

رئیس و اعضای شورای ریاستی یمن در حضور شماری از نمایندگان مجلس نمایندگان این کشور، سوگند قانون اساسی یاد کردند. مراسم ادعای سوگند قانون اساسی اعضای شورای ریاستی یمن، همزمان با تدابیر شدید امنیتی در عدن در جنوب این کشور برگزار شد.

به گزارش الجزیره، شماری از سفرای کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج (فارس)، اتحادیه اروپا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن و فرستاده آمریکا در امور یمن، در این مراسم حضور داشتند.

رشاد العلیمی رئیس شورای ریاستی یمن، با مطرح کردن ادعایی، گروه انصارالله را به نقض آتش بس در شماری از استان‌های این کشور متهم کرد و گفت: شورای ریاستی برای تحقق صلح، وحدت کشور و تقویت روابط با جامعه جهانی و کشور‌های عربی تلاش خواهد کرد. ما همچنین برای تامین امنیت کشتیرانی بین المللی تلاش خواهیم کرد. عضویت در شورای همکاری خلیج (فارس) هدف اساسی برای ماست که برای تحقق آن تلاش خواهیم کرد. به این منظور یمن را برای عضویت کامل در این شورا آماده خواهیم کرد. این اقدام، بسیار به سود مردم یمن خواهد بود و از کشور در برابر دخالت‌های خارجی که هدف آن‌ها برهم زدن امنیت و ثبات منطقه و ایجاد هرج و مرج و ویرانی است، حفاظت خواهد کرد. ما در شورای ریاستی، توجه زیادی به پرونده مبارزه با تروریسم خواهیم داشت و سازمان‌های مسئول به مبارزه با تروریسم را با همکاری متحدان خودمان تقویت خواهیم کرد.

پیشتر، شورای ریاست جمهوری یمن نتوانست نشست نخست خود را در ریاض با حضور محمد آل جابر سفیر سعودی در عدن برگزار کند. این نشست از ابتدا با تنش مواجه شد تا اینکه سفیر سعودی جلسه را بر هم زد و اعلام کرد نشست‌های رسمی باید زیر نظر شورای ریاست جمهور و شخص العلیمی برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار