ورود یک هیئت عمانی به صنعا برای پیگیری آتش‌بس

انصارالله یمن از ورود هیئتی عمانی به صنعا برای پیگیری آتش‌بس خبر داد همزمان شرکت نفت یمن اعلام کرد ائتلاف متجاوز در حال دزدی دریایی نفتکش‌های یمنی است.

گروه انصارالله یمن، امروز (جمعه) از ورود هئیتی عمانی به صنعا، پایتخت یمن برای پیگیری به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای پیشبرد روند صلح در این کشور و پیگیری آتش‌بس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی انصارالله یمن با اعلام این خبر، اظهار داشت که سفر این هیئت به صنعا در چارچوب پیگیری آتش‌بس و تلاش برای توقف محاصره و جنگ  همچنین گفت‌وگو با مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن صورت می‌گیرد.

این دومین سفر یک هیئت از عمان از اول سال جاری میلادی و دیدار با عبدالملک الحوثی و رئیس شورای عالی سیاسی به منظور برقراری صلح است. کشور عمان نقش میانجی بین گروه انصارالله و ائتلاف سعودی را بر برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی برای درگیری که یمن را از هم پاشیده است، ایفا می‌کند.

ائتلاف متجاوز در حال دزدی دریایی نفتکش‌های یمنی است

از طرفی دیگر نیز عصام المتوکل، سخنگوی شرکت نفت یمن در صنعا در پستی در فیس بوک اعلام کرد که ائتلاف متجاوز همچنان در حال دزدی دریایی نفتکش‌های یمنی است و در آخرین مورد، امروز (جمعه) کشتی دیزلی «آمپریوس» را که دارای مجوز رسمی از طرف سازمان ملل بود و حامل  ۳۰ هزار و ۸۹۹ تن سوخت بود را توقیف کرد.

 ماه گذشته، هانس گراندبرگ، از اجرایی شدن آتش‌بس در یمن برای مدت دو ماه خبر داد. بر اساس این آتش‌بس طرف‌های درگیر جنگ یمن توافق کردند که عملیات نظامی هوایی، زمینی و دریایی در داخل یمن و فراتر از مرز‌های آن را متوقف کنند و با ورود کشتی‌های سوخت به بندر حدیده و از سرگیری پرواز‌های تجاری از فرودگاه صنعا موافقت کردند. این نماینده در ادامه تاکید کرد که این آتش‌بس پس از مدت دو ماه با رضایت طرفین قابل تمدید است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار