اینجا فلسطین به وقت محلی با چاشنی دموکراسی ایرانی

پیشنهادی دموکراتیک از سوی ایران برای حل مسئله فلسطین با چاشنی همه پرسی که می‌تواند رویای زندگی توأمان ادیان ابراهیمی را به واقعیت بدل کند.

اساس آنچه امروز به نام رژیم صهیونیستی می‌شناسیم را «تئودور هرتزل» روزنامه‌نگار سیاسی سال ۱۸۷۹ میلادی در کنگره «بال» سوئیس بنا گذاشت تا تشکیل دولت صهیونیستی در فلسطین و استقرار صهیونیسم سیاسی را پایه‌گذاری کند.

پدران بنیانگذار رژیم اشغالگر قدس مثل هرتزل که سکولار نیز بودند در طرح پیش‌نویس اولیه تشکیل دولت این رژیم ابتدا می‌خواستند تا جایی مثل آرژانتین را محل استقرار رژیم صهیونیستی کنند، اما با مخالفت شدید افراطیون صهیونیست مواجه شدند و نهایتا فلسطین انتخاب شد.

تئودور هرتزل در کتاب خود نوشته که کدام را باید انتخاب کنیم؟ فلسطین یا آرژانتین؟ و آیا آرژانتین علاقه دارد تا بخشی از قلمرو خود را به ما بدهد؟

فلسطین به وقت محلی با دموکراسی ایرانی

منطقه پاتاگونیا - مشترک با شیلی و آرژانتین

حالا هم که فلسطین محل اشغالگری صهیونیست‌ها شده، اما انگار بازهم کفاف اشتهای سیری ناپذیر آن‌ها را نمی‌دهد تا با انتخاب منطقه‌ای خوش آب و هوا در جنوب آرژانتین و شیلی به نام «پاتاگونیا» رویای هرتزل را به نام آنچه خود «اسرائیل دوم» می‌خوانند، برآورده کنند.


بیشتر بخوانید:


فلسطین به وقت محلی با دموکراسی ایرانی

اولین کنگره جهانی صهیونیسم - بال  سوئیس سال ۱۹۸۷

اما جدای از آرزوی هرتزل، با صدور قطعنامه ۲۹ نوامبر ۱۹۴۷ در سازمان ملل، تقسیم فلسطین اجرا شد و در ۱۴ مه ۱۹۴۸ رژیم صهیونیستی تاسیس و استقلال آن از سوی بن‌گوریون نخست‌وزیر موقت این رژیم اعلام گردید.

آن‌هایی که کشتی کشتی به فلسطینِ پس از جنگ دوم جهانی کوچانده شدند، هرگز گمان نمی‌کردند که اعلامیه بالفور برای تشکیل دولت صهیونیستی به وقوع بپیوندد و با واقعیتی غیر از آنچه در ذهن خود تصور می‌کردند مواجه شوند که نه به شیر وعسل برسند و نه به سامان وضعیت اقتصادی که انتظار آن را می‌کشیدند.

فلسطین به وقت محلی با دموکراسی ایرانی

روند کاهشی مهاجرت صهیونیست‌ها به فلسطین اشغالی از ۱۹۴۸ تا سال‌های اخیر

خیلی نگذشت تا بین یهودیان و حتی بعضا مسیحیانی که با وعده‌ی زندگی خوب از جا‌های دیگر به فلسطین اشغالی کوچانده شدند، تبعیض شکل گرفته و به شهروندان درجه‌ی یک، دو و سه تقسیم شوند.

تقسیمات و تبعیضاتی که هنوز هم حتی بین یهودیان ساکن فلسطین اشغالی ادامه دارد و صهیونیست‌هایی که زودتر به سرزمین‌های اشغالی آمدند یا  والدینی اروپایی دارند، از آنانی که پدرومادری آسیایی یا آفریقایی دارند برترند و مناصب بالاتری در اداره امور کشور را اشغال می‌کنند.

فلسطین به وقت محلی با دموکراسی ایرانی

تظاهرات اعتراض آمیز صهیونیست‌ها به تبعیض علیه اعضای اقلیت یهودی اتیوپی‌تبار - تل آویو

کشوری که حالا بین سوریه و پادشاهی اردن قرار گرفته تا پیش از جنگ جهانی اول بخشی از عثمانی بود، که از قدیم الایام فلسطین نامیده می‌شد.

 ناقوس جنگ جهانی اول که به صدا درآمد دولت عثمانی در اتحاد با آلمان علیه انگلیس و فرانسه وارد جنگ شد و با پذیرش شکست به مناطق کوچکتری تجزیه شد تا زمام امور هر یک را لندن و پاریس برعهده بگیرند.

فلسطین به وقت محلی با دموکراسی ایرانی

تقسیمات مبتنی بر قرار داد سایکس-پیکو منطقه تحت نفوذ فرانسه (آبی), منطقه تحت نفوذ انگلیس(قرمز), منطقه تحت نفوذ روسیه (سبز)

 فلسطین اما در این میان با اجرای توافقنامه سایکس- پیکو  به انگلیس رسید تا اینکه همان سال ۱۹۴۸ به صهیونیست‌ها واگذار شود.


بیشتر بخوانید:


از آن تاریخ تاکنون فلسطین فرازونشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته و کشور‌های مختلفی با مواضع متفاوتی، سازنده یا غیرسازنده یا حتی مواضعی که به جنگ شش روزه منتج شد، بر سرنوشت این سرزمین تاثیر گذاشته‌اند.

اما ایران اولین کشور دنیاست که موضعی دموکراتیک نسبت به سایرین به مسئله‌ی فلسطین دارد و ضرورت آزادی کلیه‌ی اراضی اشغالی فلسطین، اعم از ۱۹۴۸ تا ۱۹۶۷، یعنی از بحر تا نهر را از طریق  پیشنهاد اجرای همه پرسی میان ساکنین واقعی و اصیل فلسطین (مسلمانان، یهودیان و مسیحیان) بار‌ها و بار‌ها در سازمان‌های بین المللی اعلام کرده است.

فلسطین به وقت محلی با دموکراسی ایرانی

موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران در قبال حل مسئله فلسطین 

طرح پیشنهادی رهبر انقلاب  حدود بیست سال پیش در رزمایش صدهزار نفری بسیجیان مطرح شد که شامل چهار مرحله است.

در وهله نخست، آوارگان فلسطینی باید به سرزمین آباواجدادی خود بازگردند، سپس انتخاباتی با مشارکت مردم اصلی فلسطین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی برگزار شود، سوم تشکیل نظام سیاسی منتخبِ اکثریت براساس رفراندوم و مرحله چهارم اینکه نظام سیاسی منتخبِ اکثریت باید برای سایر ساکنین فلسطین اشغالی که مردم اصلی آن محسوب نمی‌شوند تصمیم بگیرد.

از بیست سال قبل تاکنون اما راه حل پیشنهادی و موضع رسمی ایران در قبال حل مسئله فلسطین روی زمین مانده است.

فلسطین به وقت محلی با دموکراسی ایرانی

اصل حق ملت‌ها برای تعیین سرنوشت خود از اصول اساسی حقوق بین‌الملل و الزام‌آور است

مرحوم رکن آبادی دیپلمات سابق کشورمان که در حادثه منا شهید شد در این باره گفته بود که نهایت عذری که از طرف مدافعان صلح مطرح می‌شود این است که «طرح بسیار عالی است، اما هر طرحی که به تشکیل یک دولت منجر شود، پذیرفته نیست.»

این گذاره درست بود؛ رژیم صهیونیستی و حامیانش طرحی دیگر را دنبال می‌کردند که  حاصل آن، وجود دو دولت است: دولتی فلسطینی و  دولتی اسرائیلی.

این کشور‌ها «راه‌حل دو دولتی» را در مقابل پیشنهاد ایران مطرح می‌کنند که بر اساس آن بایستی دولتی یکدست در اراضی اشغالی، کرانه باختری رود اردن و نوار غزه تشکیل شود و همه شهروندان آن تابعیت این دولت را داشته باشند.  

فلسطین به وقت محلی با دموکراسی ایرانی

طرح اولیه و شکست خورده سازمان ملل برای تقسیم فلسطین - فلسطین (زرد) رژیم صهیونیستی ( نارنجی)

این طرح از زمانی که عنوان شد نه تنها با مخالفت کشور‌های حامی مقاومت مواجه شد بلکه مردم ساکن این نواحی به همراه گرو‌ههای مقاومت فلسطینی مثل حماس و جهاد اسلامی هم با این طرح مخالفت کردند.

با وجود همه این مخالفت‌ها بار دیگر طرحی به نام معامله قرن که به طرح صلح ترامپ (Trump peace plan) هم معروف شد، از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا پیشنهاد شد که طی رژیم صهیونیستی در ازای دریافت امتیازهایی فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت، و اِلحاق بخش‌هایی از مناطق اشغال‌شده به خاک خود، با تشکیل دولت مستقل فلسطینی موافقت می‌کند.

فلسطین به وقت محلی با دموکراسی ایرانی

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی درحال ارائه طرح معامله قرن

بر اساس این طرح بخش‌هایی از فلسطین شامل نیمی از کرانه باختری و بخشی از بیت‌المقدس شرقی که از نظر سازمان های بین المللی به دولت فلسطین تعلق دارد، به رژیم صهیونسیتی واگذار می‌شود.

رژیم صهیونسیتی نیز در مقابل با تشکیل کشور مستقل فلسطین در نیمه دیگر کرانه باختری رود اردن و تمام نوار غزه و چندین محله از بیت‌المقدس شرقی موافقت می‌کند.

اما نقطه دردناک ماجرای فلسطین اینجاست که بر اساس طرح معامله قرن شهر ابودیس به جای بیت‌المقدس پایتخت دولت فلسطین خواهد شد و فلسطینیان حتی حق ندارند به سرزمین خود که طبق قطعنامه ۱۹۴ سال ۱۹۴۸ شورای امنیت به رسمیت شناخت شده باز گردند.


بیشتر بخوانید:


با وجود تمام خیانت هایی که برخی دولت های عربی منطقه مثل امارات، بحرین، مراکش، سودان، مصر در چارچوب همین معامله قرن یا پیمان های دیگر مثل «پیمان ابراهیم» و در جهت عادی سازی روابط با رژیم صهیونسیتی به فلسطین کردند، موضع ایران از ابتدا تاکنون درقبال فلسطین تغییری نکرده است.

حتی ترکیه نیز که سعی می کرد باوجود داشتن روابط اقتصادی و امنیتی با رژیم صهیونسیتی در طول سال های پس از تشکیل این رژیم، خود را حامی فلسطین نشان دهد و در سال ۲۰۱۸، در واکنش به انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت المقدس، سفیر خود را از تل آویو فراخوانده بود، اسفند پارسال با استقبال از رئیس جمهور رژیم صهیونسیتی در آنکارا به سوی عادی سازی کامل روابط با این رژیم جعلی رفت. 

فلسطین به وقت محلی با دموکراسی ایرانی

اسفندپارسال نخستین سفر یک مقام صهیونیست به ترکیه از سال ۲۰۰۸ به بعد بود

به گفته رهبر انقلاب، قدس شریف، قلب فلسطین است و سراسر کشور غصب شده، از بحر تا نهر، ادامه قدس و حق مردم فلسطین تا به آن بازگردند. بازگشتی که بهتر است به دموکراتیک ترین روش یعنی برگزاری همه پرسی اتفاق بیفتد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
خیلی مردید واسه ایران همه پرسی بزارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
کشور ثروتمند ایران بخاطر سیاست غلط حکومت در منطقه وحرام کردن بودجه کشور توسط عربها و افغانها به چنین فلاکته رو به فزونی دچار شده است که اگر زودتر چاره نگردد کاربه جاهای باریک میرسد
Netherlands
7891
۱۸:۲۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
عرب ها نمی خواهند. ترانه وین الملایین خوانده شده توسظ سه بانوی عرب:جولیا پطرس و سوسن الحمامی و امل عرفه. میگه: وین الملایین؟ غضب العربی وین؟دم العربی وین؟ شرف العربی وین؟ شعب العربی وین؟ اخریش میگه : مردم عرب کجایند؟ این ترانه در طرابلس در حفله ای شبانه در سال 1990 خوانده شده. سه دختر جیغ می کشند که غضب عربی کو؟ خون عرب کو؟ شرف عرب کو؟ مردان عرب کو؟ (اذا تخاصم اللصان ظهر المسروق). هر وقت بین دزدان جدال در گرفت کالای دزدیده شده پیدا می شود. عرب با یهود دست به یکی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
خواندن زن مسلمان حرامه اینا چرا خوندن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
دستور حمله به اسقاطیل رو صادر کنید
با مرگ گفتن الکی هیچی عوض نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۲۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما همون قیمت گوجه را ثابت نگه دار ، به وقت محلی با چاشنی دموکراسی ایرانی را ما نمی‌خواهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقا هرچه گوجه برا تو خوبه دیگه ولمون کنین آبرومون بردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
عقل و فکرت در حد همون شکمت و گوجه فرنگیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
۱۷۱۶ تیه من عقلم کمه ولی شما هم تو توهمات سیر نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
به نظرتون فلسطینی ها قبول میکنند ایرانی بشوند و در ایران زندگی کنند؟ اصلا میدونن ایران کجاست و چقدر به فکرشونه؟
Germany
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
به ریش ما می خندند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام من یک ایرانی و طرفدار منجی هستم درسته باید همه پرسی انجام شود اما چرا یهودیان که حالا ما میگیم اسرائیل که از خیلی پیشتر حتی قبل از مسیح در اورشلیم بودند نباید سرزمین داشته باشند مسیحیان جهان قبول کردند دنیا امروزی یهود رو به رسمیت میشناسه حالافلسطینیانی هم که قبل از این یا مسیحی بودند یا یهودی که حالا مسلمان شدند و سرزمین های خود را به برخی از یهودیان فروختند حالا دعوا میکنند که اینجا مال ماست ما چی رو میخواییم درست کنیم ؟ همه جای دنیا به برکت وجود حضرت مهدی عج پا برجاست بیایید الان توو مملکت خدومون خیلیها خیلی بدتر از صهیونیست ها عمل میکنه میخواد شخص باشه میخواد سازمان یا ارگانی باشه .
برای شهدا صلوات بفرستید .yjc مدیون خون شهدا هستی اگه پخش نکنی ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
تو هیچی از جنگ 6 روزه نمیدونی
در این جنگ یهودی های بی رحم و کثیف حمله کردند و زمین های فلسطینی های مظلوم رو غصب کردند
خریدی هم در کار نبوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
هر کی هر جای دنیا گفت یهودیه و ادعا کرد از نسل بنی اسراییله باید باور کرد و به فلسطین راهش داد؟ یه مشت یهودی اشکنازی از روسیه و لهستان چه نسبتی با مردم سامی نژاد منطقه خاورمیانه دارند؟ چرا باید تو این منطقه اسراییل بالاترین آمار سرطان پوست رو داشته باشه؟ فکر نمی‌کنی شاید به این دلیله که از نظر نژادی و میزان رنگدانه پوست اصلا به این منطقه نمی‌خورند؟ اگه اروپاییها و روسها از دستشون خسته شدند و نمیخواندشون تقصیر مردم بیچاره فلسطین چیه؟ چشمشون کور مثل آدم رفتار کنند و اینقدر مردم دنیا رو اذیت نکنند. مگه یه جا دو جا و یکی دو بار بوده؟ نزدیک هزار باز از ۱۰۹ جای مختلف بیرونشون انداختند. از بعضی از مناطق و کشورها بیش از چند بار اخراج شدند و بعد از مدتی دوباره برگشتند و به خلافکاریهای قبلی یعنی رباخوری و فروش مشروب و مواد و دزدیدن و فروش مردم به عنوان برده و هزار جور جنایت دیگه مشغول شدند. بند و بساط و ایدئولوژی مخربی نبوده که سر هم نکرده باشند. فقط یه نمونه طاعون کمونیسم که به جون مردم انداختند دویست میلیون نفر رو به کام مرگ کشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
صهیونیستها میخوان کشور داشته باشند اشکالی نداره!یه تیکه از همون اروپا یا نه المان که ادعا می کنند هلوکاست رو راه انداخته رو بدن به صهیونیستها برن زندگی کنند!!
اگه با این منطق بخوای حرف بزنی که کل امریکای شمالی هم مال سرخپوستها و امریکای جنوبی هم مال مایاها و استرالیا هم مال بومیها و عراق افغانستان و کل کشورهای دورروبر هم مال ماست!!
کل زمینهایی که فلسطینی ها فروختند 2 درصد از زمینهایی که اسرائیلیها اشغال کردند هم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
ببخشید یکمی سوویس دبی ،هم بکوبید توسر ملت همش فلسطین و‌یمن و افغانستان نکوبید سر ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
از نظر خودم از۲۰ نمره ای که مسئولین ایرانی تو مملکت داری میگیرن ۱۰ هستش،بدون هیچ تعصب و جبهه گیری خاصی میگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
صفر
Germany
ناشناس
۱۸:۲۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
همون 10 نمره رو میشه بگی بابت چی بهشون دادی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینجا ایران. ایران مظلوم. ایران غریب. انقدر غریب که مسئولان کشور به جای اینکه به بفکر ایران و ایرانی باشند به فکر همه جز خودمان. تاریخ جاودانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
بله
درست است.
خدا به مردم یتیم ایران کمک کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
یتیم خودتی
بدبخت خود تحقیر بین وطن فروش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
اسرائیل غده سرطانی است که باید از جهان پاک شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
از منفی های این پیام و کامنت های ضد اسلامی و ضد ایرانی مشخصه که چند تا یهودی نادان کافر در این سایت رفت و آمد دارند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۵۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
اری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
کافر بودن بهتره تا وطن فروش بودن
Germany
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
ناشناس ۱۶:۱۰ | از نظر تو هر کسی نظرش با تو مخالفه یهودی و کافره؟ از توهمات بیا بیرون. همه دنیا دنبال رفاه و آسایش خودشونن . قصه های خیالی رو فراموش کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
منافق ها و کافرا مثل هم کثیف و آلوده ان
باهم هیچ فرقی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
مجاهد و سرباز دین خدا
۱۴:۴۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
بسم الله الرحمن الرحیم
45 ساله گفتیم مرگ بر اسرائیل آیا اسرائیل کوچک ترین صدمه ای دید؟ دستور حمله صادر کنید 45 سال دیگه هم بریم شعار بدیم بازهم این غده سرطان با مرگ گفتن ما نابود نخواهد شد

بنی اسرائیل 400 سال در بردگی بودند و این همه گفتند مرگ بر فرعون(پادشاه) های کافر مصر (درسته این فرعون ها کافر بودند جایگاه شون در عذاب جهنمه)

مگه بنی اسرائیل با مرگ گفتن از بردگی نجات پیدا کردند و حکومت فاسد و کافر فرعون ها هم با مرگ گفتن بنی اسرائیل نابود شد؟ حضرت موسی علیه السلام که اومد گفت حرکت کنید به طرف زمین مقدس. توکل داشته باشید

باز هم این قوم ناسپاس بنی اسرائیل پس از نجات کافر شدند و به پرستش گوساله سامری مشغول شدند و بخاطر ترس هم از جهاد حضرت موسی گفت خدایا فاصله بینداز بین من و این قوم فاسق
حالا درس عبرت :
درسته لعنت بر اسرائیل ما همه مون از این غده سرطان صهیونیستی سگ هار متنفریم
ولی شما 45 سال که چه 450 سال دیگه هم بگو مرگ بر اسرائیل مگر با مرگ گفتن نابود میشه؟ نه دستور جهاد رو صادر کنید

آیه قرآن کریم : خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر آنکه خودشان بخواهند
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۴:۱۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگر شما مرد عمل و میدان باشید که یقین داریم نیستید : اول مشکلات مردم خودمان رو رسیدگی و حل میکردید..چون همه اشتباهات تخلفات و گرانی و تورم رو به تحریم نسبت میدهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
اول این ک نگفتین هرتزل اهل روسیه بود ک کشورش الان داره اوکراین رو شخم میزنه و کشتار جمعی راه انداخته....دوم این ک مطمن باشین فلسطین و اسراییل اخر باهم سازش میکننن ..این وسط ایران میمونه ک بخاطر فلسطین داره از بین میره ...ب ما چ ک انجا داره چ اتفاقی میفته ...مردم ایران بدتر از فلسطینیا گیر مسولان افتادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
قبل از نظر دادن اول کمی مطالعه کن و هر چی دوست داشتی الکی به هم نباف. هرتزل یهودی مجاری-اتریشی بوده. البته یهودیها تا قبل از تشکیل رژیم جعلی اسراییل کشورهایی که در اون ساکن بودند رو ملیت واقعی خودشون نمی‌دونستند و به قوم خودشونو وفادار بودند و الان هم اگر ملیتی قبول داشته باشند اسراییله. برای همینه به هر کشوری که به اونها پناه داده خیانت کردند. روسیه هم استثنا نبوده و یهودیهایی مثل لنین و تروتسکی با انقلاب کمونسیتی پوست روسهای بیچاره رو کندند. اوکراینی‌ها رو هم در شوروی سابق همینها قتل عام کردند. قتل عامهای بزرگ از جمله کشتار معروف به هلودمور که میلیونها اوکراینی رو با قحطی مصنوعی کشت به دست بلشویکهای یهودی چون لازارکاگانوویچ دست راست استالین و معروف به قصاب اوکراین انجام شده و الان اوکراینیها روسها رو تمام و کمال مسئول اون کشتارها میدونند در صورتیکه روسها خودشون قربانی بودند و اجداد افرادی چون همین زلنسکی دلقک مسئول قتل عام مردم در شوروی سابق و شرق اروپا بودند. اولین رژیمی که رژیم جعلی صهیونیستی رو به رسمیت شناخت شوروی سابق بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
اقا لطفا در ظرف چاشنی رو ببندید.فعلا کشور خودمونو دریابید که شعبه دو افغانستان شده وتا چند سال دیگه یکی باید برا خودمون چاشنی تهیه کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
متاسفانه صحیح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
میگم میدونید آدمهایی که همه چی به مسخره میگیرن از این واژه ها برای سرگرمی سبک سرایی مثل خودشون
به کار میبرن هیچ وقت احساسات یک انسان واقعی که فکر حکیمانه وقلب شجاع ودعین حال رئوف وخصلتهای جوانمردانه بی شمار
داره درک نمیکنه ونخواهد کرد چون همش به فکر خوشگزونی خودشه نمیفهمه خدا جهان آفرینش ،مرد ،نامرد هیچی تشخیص نمیده برا همین خیل حال به هم زن هستن خودشونم نمیدونن فک می کنن خیلی با هوش زرنگن بابا به خدا یه شاهی ارزش خودتونو نمی فهمین کلا انگار خدا نعمتشو از شما گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
ایران شده افغانستان شایدم افغانستان داره میشه عضو ایران
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۳:۲۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
دو فرهنگ مستقل و دو دین متفاوت ،یک سیستم سیاسی!!!!؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
رای گیری مال قدیم بود،که قلدر بودن الان دیگه باید تاوان خونهای ریخته پس بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
باید هرچه سریعتر اقدام کرد تاکی باید مردم مسلمان فلسطین رنج بکشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
مردم ایران تا کی باید زجر و بدبختی داشته باشند؟
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی وطن پرست و مسلمان
۱۲:۲۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
این کوته فکری ست تصور کنیم اشغال فلسطین به ما ربطی نداره ،
فلسطین اشغالی یک پادگان و پایگاه نظامی برای دنیای استکبار چون امریکا ، انگلیس ، فرانسه و ده ها کشور ریز و درشت دنباله رو امریکا ،
الان در جنگ اوکراین حدود چهل کشور بطور علنی دخالت دارن ، این همان سیاست استکباری و کسب منافع به هر قیمتی ست ،
تقریبا تمامی کشورهای غربی و اروپایی پشت در پشت رژیم کودک کش اسرائیل هستن بخاطر غارت نفت منطقه غرب آسیا ، اون شیطان صفت ها اطو کشیده ولی جانی فهمیدن چکار کنن ،
ولی من به دلایل شخصی و سو مدیریت در زندگی ، تنبلی ، تن پروری و نگاه در دهان بیگانه برای خودمان استدلال می تراشیم ،
دنیای دنیای کار است نه نشستن و کلی بافی فکر کردن است ،
تمام بدبختی ما نداشتن درک درست از واقعیت هاست !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
مرد می خواد طوی دنیا. از مردم مظلوم فلسطین دفاع کند مردمی که ۷۰ سال زن و بچه اش کتک می خورند و خانه هایشان خراب می شود .بز دلان عالم خموش ند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
خود فلسطینی ها گذاشتند فرار کردند دارند زندگیشون رو میکنند.
حالا مرد میخاد که چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
برو بابا همشون اروپایی زندگی میکنندتو فلسطین
مهاجران که رفتن سوریه بدتر زندگی میکنند تا اونایی که موندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
داداش تو دیکتت خیلی خرابه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
بعد از 45 سال هم یک مرد میخاد، به فکر کشور و مردم ایران باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
اولا نمره املا دو میگیری دوما کسی زمین بفروشه بعدا بخواهد با زور پس بگیره مظلومه یا ظالم منطق هم خوب چیزیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
آیا واقعا باید دغدغه مسئولین ایران فلسطین باشد ؟ تا کی مردم ایران باید دنباله روی این سیاست باشن ؟ این قضیه فلسطین و اسرائیل چه ربطی به ملت ایران داره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
دوغتو بنوش بچه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
هنوز نفهمیدی چه ربطی داره خو خیلی نفهمی من چطور به تو توضیح بدم.
Netherlands
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
به جای اینکه بگی دوغتو بنوش پاسخ صحیح رو بهش بده.اگر حتی کافر هم باشی با مقایسه شهدای زیر ۱۸ سال فلسطینی و کل کشته شده های نظامی و غیر نظامی اسراییل میفهمی کی به کی داره زور میگه.کاری به دین و ایمان و مملکت نداشته باش فقط مقایسه کنی از هفتاد سال پیش تا امروز بیش از یک میلیون کودک فلسطینی شهید شدن و تعداد خیلی بیشتر بخاطر محاصره و شرایط بد اردوگاه ها (طبق گفته یونیسف ) از دنیا رفتن.در مقابل کلا نظامی و غرنظامی پیر و جوون کلا کمتر از پنج هزار یهودی سقط شده
حالا وجدانت چی میگه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
چهل سال تما فشار فلسطین ما داریم تحمول میکنم هیچ نتیجه ای هم نگرفتیم تمام دنیا کردیم دشمن خودم جای کی گرفتیم
Sweden
sorna
۱۵:۵۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
هیچکس دشمن تو نیست این طرز فکرته که دشمن توست.بفهم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
اول انتخاباتی با "مشارکت مردم اصلی فلسطین" بعد نظام سیاسی منتخبِ اکثریت باید برای سایر ساکنین فلسطین اشغالی "که مردم اصلی آن محسوب نمی‌شوند" تصمیم بگیرد!!! ... خسته نباشیددددد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
خوب نفهمیدی ،خوبتر بخون عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما اگر راست میگید یه همه پرسی تو ایران برگزار کنید همیشه کاسه داغ تر از اش میشید کشور و تو بدبختی غرق کردید اونوقت واسه دنیا نسخته میچید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
خب شما تشریف ببر اوکراین عظیم ترین کشور اروپا هم بود تا یکم قدر امنیت رو بفهمی
Sweden
جاودانه
۱۵:۵۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
آخه ما نسخه برای آدمهایی مثل جنابعالی که مشکل مغزی داری می پیچیم.فهمیدی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
ناشناس ۱۴:۵۴

چرا سوییس و‌دبی نکوبوندی سرش

همیشه باید یک کشور بدبخت پیدا کنید بکوبید سرملت .
چقدر شما نابود هستید از نظر فکری. تا هموطنان اعتراض میکنند افغانستان سوریه و سودان یمن اوکراین میکوبید سرشون مگر چند کشور داریم تو دنیا که درگیر جنگ باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما اگه بیل زنید باغچه خودتون رو بیل بزنید، حتی از پس اداره کشور خودتون هم برنمیاید بعد برای بقیه طرح و پلن میچینید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
خخخخ
Sweden
جاودانه
۱۵:۵۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
اول برو فارسی یاد بگیر و بعد هم برو آب حوضتو خالی کن.اجنبی پرست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
با پرچم سوئد اومده میگه اجنبی پرست تو دیگه کی هستی
Iran (Islamic Republic of)
خرزو
۱۰:۵۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما که هر روز تهدید به محو شدن اسراییل میکنید بدون اینکه منافع ملی براتون مهم باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
منافع ملی؟؟ مثلا چه منافعی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
خوشت بیاد یا نه این نظام بعد از قرنها تنها نظامیه که اجازه نداده گوشه‌ای از ایران کنده بشه. منافع ملی یعنی همین که آمریکا با تمام گردن کلفتی و عربده کشی و تحت فشار لابی اسراییل جرات نکرده به ایران حمله نظامی کنه
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۰:۴۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
به امید روزی که جنگ و خونریزی در هیچ کجای کره زمینن نباشد و فلسطینیها هم به خواسته خودشان برسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
اول خانه بعد همسایه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
به اندازه کافی به این سرزمین گند زدید تو رو خدا با بقیه کار نداشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
درست حرف بزن خجالت بکش اسم خدا نیار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
عزیز دل تو خجالت بکش بخاطر ادبت معلوم نیست داری کجا رو توی رگ میزنی که از ظلم حمایت میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
آفرین
Germany
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
دموکراسی هم بلد هستید چی هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
عالی بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
ایران داره از داخل میپوکه.
به فلسطین چیکار دارید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
منافق بدبخت همه این مشکلات تقصیر تحریم های همین غده سرطان اسقاطیل هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
دوره روحانی مشکلات مال تحریم نبود که الان شد تحریم تو خودت منافق هستی پس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
به نظرتان این فلسطینی های که در تمام اروپا جا خوش کرده اند و رای. بدهند آیا حاضر به برگشت به فلسطین تمام یک دست بدون اسراییل خواهند شد محال هست نود درصد آنها تن پرور ت از این حرفها هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
ایول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
کی تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
بد نیست یه رفراندوم هم برای ایران بذارید ببینید نظر مردم چیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
رفراندوم برگزار شد شما خواب بودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
۱۵۴۹ فک کنم ۴۵ سال پیش بوده کاش الان میذاشتن
Iran (Islamic Republic of)
.
۲۰:۱۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
اره ولی آمریکا که خیلی مهربون هست و صرف نظر میکنیم که ۳۰ میلیون نفر رو در یک قرن کشته آخرین بار ۲۰۰ سال قبل رفراندوم برگزار کرد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
دور دیگه انتخاب با شرکت ۱۰ درصد مردم کسی در حمایت از شما رای نمیده دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
ما مردم ایران رای میدیم شما کانادا بمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
دور دیگه راحت بالای ۶۰ درصد رای میدند. چیزی که در اروپا میزان مشارکت عالی به حساب میاد. تو این ۴۳ سال خیلی حرف مفت زدید که دیگه مردم شرکت نمی‌کنند و از این حرفها. تک تک دارید میپوسید و زیر خاک میرید و این نظام باقی مونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
خخخ تویی که میگی ۶۰ درصد چی میزنی مردم میخوان خفتون کنند تو میگی رای بدن
Iran (Islamic Republic of)
د
۲۰:۱۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
تو کانادا مهد منافقین اگر ۱۰ درصد رای بیاره که خیلی خوبه این کشور پایدار مونده و میمونه و خواهد ماند دشمنان هر کاری هر کاری که میخوان انجام بدند
Iran (Islamic Republic of)
برانکو ایوانکوویچ
۰۹:۱۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
ببین کی داره حرف از دموکراسی میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
واقعا
دیکتاتوری در ایران و دموکراسی برای اونها؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
کشور خودمون داره فرو میریزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
به کوری چشم توی کانادایی ،
شتر در خواب بیند پنبه دانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
برای کشور خودمون چی؟
چرا طرح نمیذارید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
دغدقه اصلی نظام ما ،مسئله فلستین میباشد..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما اگه نمیتونید برای یک روز کنترل قیمت گوجه و سیب زمینی و ... نگه دارید بعد میخواید برای دیگران تصمیم گیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدا پدرت رو بیامرزه حرف حساب جواب نداره !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
هر چیز جای خودش قیمه ها رو قاطی ماست نکن برادر من زمن رو هم به آسمون ندوز ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا قیمه ها رو داری قاطی ماست می کنی چه ربطی داره درک وشعور سیاسی واستراتژیک میخاد که شما نداری و جلو پاها تو نگاه می کنی اگه ما مسلمون ها در دین خودمون به اندازه دنیای کفر هوای هم رو میداشتیم الان وضع فرق می کرد نگاه باید نگاه استراتژیک باشه نه نگاه به شکم وزیرشکم واقعا درعجبم از بعضی از مردم که روی مردم کوفه رو سفید کردن با این نظرات و بهانه های بنی اسرائیلی شون هر چیز جای خودش به نظرت چرا خیلی از همی ابرقدرت های مشکلات داخل کشورشون رو درست نمی کنن میان هزاران کیلومتر دورتر فرک منافعشون درکشورهای دیگر هستن مگه اونا اوضاع داخلی شون نور علا نوره واقعا بینش و درک سیاسی و استراتژیک میخاد تا بفهمی تو دنیا چه خبره و کی به کیه و این قصه سر دراز دارد ...
Sweden
جاودانه
۱۶:۰۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
بد بخت شکم پرست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
اردوغان چقد جلوی یه صهیونیست خم شده!بی شرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
دمش گرم
فکر مردم کشورش است.
بیگانه پرست نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
اردوغات پدر خوانده تروریست های داعشی مات خودشم به فنا میده
همیشه یادت باشه هم نمیشه از توبره خورد هم از آخور
Iran (Islamic Republic of)
ف
۱۶:۴۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
9:32 خوبه اخبار ترکیه را بخونی ۳۰ درصد مردم گوشت قرمز نمی خورن و و مشکلات اقتصادی دارن . و تحقیق به ترکی در خبرشان . اما دفاع از خودتون چون اسراییل تا ایران هضم نکند ولکن نیست . اصلا تظاهرات فساد اقتصادی در خود اسراییل را چه میگید فکر میکنید خوشبختی میاره اگر منفعل باشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
مجبوره. کشورش به بانکهای صهیونیستها نیم تریلیون دلار بدهکاره و برای ابد باید کار کنند و سود پس بدند. ترکیه مجبوره هرچی اسراییله میگه بگه چشم. فعلا برای مقابله با ایران به ترکیه نیاز دارند. صدقه سر ایران نبود تا حالا ترکیه رو صد تکه کرده بودند
آخرین اخبار