هلاکت عضو ارشد داعش در آفریقا

منابع نظامی از به هلاکت رسیدن یکی از اعضای ارشد گروهک تکفیری داعش در غرب آفریقا در جریان یک حمله هوایی خبر دادند.

به گزارش رسانه‌های محلی، «عمار بن عمر» در یک عملیات هماهنگ امنیتی که هفته گذشته توسط نیرو‌های هوایی نیجریه انجام شد، به هلاکت رسید.

پایگاه خبری «لیدرشیپ» نیجریه به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد: «بن عمر که یکی از اعضای ارشد کمیته گفت‌وگوی داعش بود و در فوریه ۲۰۲۲ به گروه «بوکوحرام» فرستاده شده بود، به هلاکت رسید.»

چندی پیش، نیروی هوایی نیجریه اعلام کرد در حملات هوایی به مناطق مرزی در شمال این کشور بیش از ۷۰ تروریست وابسته به داعش به هلاکت رسیدند.

به اعلام نیروی هوایی نیجریه، در عملیات هوایی علیه تروریست‌ها در مرز نیجریه با نیجر، جنگنده‌های هر دو کشور شرکت داشتند. گروهی از تروریست‌های کشور‌های غرب آفریقا (ISWAP) که از سال ۲۰۱۶ در منطقه «دریاچه چاد» حضور داشتند، در حملات هوایی نیجریه به هلاکت رسیدند.

نیجریه اغلب عملیات تهاجمی‌اش علیه تروریست‌ها را در این زمان از سال و قبل از آغاز فصل بارندگی اجرا می‌کند. سربازان نیجریه‌ای بیش از ۱۲ سال است که علیه شورشیان افراطی در حال مبارزه هستند.

«بوکوحرام» یک گروه تروریستی در آفریقاست که در نیجر، چاد و شمال کامرون فعالیت دارد. این گروه تروریستی در سال ۱۳۸۱ تأسیس شد و پیش‌تر با شبکه القاعده در ارتباط بود، اما در سال ۱۳۹۴ با «ابوبکر بغدادی» بیعت کرد و نام خود را به «ولایت مغرب آفریقا دولت اسلامی» تغییر داد. این گروه تاکنون با حملات متعدد به بانک‌ها و رستوران‌ها و فروشگاه‌های بزرگ دست به کشتار‌های مختلفی زده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
گور پدرش به جهنم این حیوانهایی که دو پا دارن...
آخرین اخبار