دبیر مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی:

امسال با افزایش ۲۰ درصدی قیمت دفتر روبرو هستیم

یقینی گفت: قیمت دفتر امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

دبیر مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی گفت: افزایش قیمت کاغذ روی تولید دفتر تاثیر می‌گذارد؛ چون تولید کنندگان این حوزه کاغذ را از بازار آزاد تهیه می‌کنند و هیچ نهادی کاغذ مورد نیازشان را در اختیارشان قرار نمی‌دهد.

بنا به گفته محمد یقینی برخی می‌گویند ممکن است قیمت کاغذ تحریر از ۸۰۰ هزار تومان به ۶۰۰ هزار تومان هم برسد. برای همین تولیدکنندگان کاغذ نمی‌دانند در شرایط کنونی کاغذ بخرند یا نه. این در شرایطی است که در این فصل تولیدکنندگان دفتر اندک اندک باید موارد مورد نیازشان را برای تولید دفتر تهیه کنند. 

با وجود اینکه در دوره‌های گذشته با کمبود کاغذ مواجه نبودیم، قیمت کاغذ چند برابر قیمت دلار بود. در این شرایط فروشندگان، کاغذ را در انبارهایشان نگه می‌داشتند و نوسان قیمت‌ها تهیه مواد اولیه تولید دفتر را خدشه دار می‌کرد.

دبیر مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی می‌گوید: پس از هربار افزایش قیمت کاغذ، قیمت آن کاهش می‌یابد و این کاهش قیمت معادل ۳۰ درصد افزایش قیمت کاغذ است. از آنجا که ۷۰ درصد قیمت دفتر به قیمت کاغذ باز می‌گردد، به نظرم امسال با افزایش ۲۰ درصدی قیمت دفتر روبرو خواهیم بود.

۹۹ درصد دفتر‌های بازار در داخل کشور تولید می‌شود. تولید کاغذ تحریر در شمال، اهواز و شیراز آغاز و حتی بحث تولید کاغذ از سنگ در کشور مطرح شده است. اگر در کشور کاغذ تحریر تولید شود، دفتر‌های تولید شده در کشور صد در صد داخلی خواهند بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
کشورهای دیگه، بعد از ۱۰سال ، قیمت اجناس ۵ درصد گرون میشه، همه تعجب میکنن و اعتراض!!! کشور ما یهو ۲۰ درصد توی یکسال میکشن روش.... انگار یه سنت شده که حتما باید نسبت به پارسال گرونتر بشه حتی اگه اتفاق خاصی نیوفتاده باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
قیمت کدوم کالا افزایش پیدا نمیکنه و نکرده؟ البته همه میدونن که تمام این گرونیها مسببش دولتهای قبلی هستند و دستهای پشت پرده، باز هم جای نگرانی نداره تا آخر شب قراره همه قیمتها برگرده سر جاش .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
گوشت چرخ کرده 200 تومن کیلویی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
دیگه باید مثل قدیما داخل مقوا مشق بنویسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
شد شم یکبار خبر ارزون شدن یا کاهش قیمت بدید؟؟ اصلا برای چی رسانه ای میکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا درصداوسیما مجری با رژلب میاد ودصورت نامحرم نگاه میکنه وراحته این به جزگناه اتش جهنم بی خیالی نسبت به حجاب اسلام رو گسترش می دهد یا بازیگرها بعضی نگاه احساسیشون توصورت هم ما اسلام نمیشناسیم یا ایمان سرمایه وجودی مشکل دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
کاشکی شب و روز تبلیغ نمی‌کردم بچه بیارید
Iran (Islamic Republic of)
اهالی بره ره
۱۴:۱۱ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
پیش بسوی آموزش رایگان برای همه !!!
آخرین اخبار