جزئیات برگزاری دومین دوره جشنواره قهرمان من تشریح شد/ برگزاری اختتامیه ۳۰ دی ماه

اختتامیه دومین جشنواره ملی «قهرمان من»، ۳۰ دی ماه با حضور تصویرگران و هنرمندان عرصه نوشت‌افزار برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری دومین جشنواره ملی «قهرمان من» با حضور مهدی یوسف‌وندی مدیر خانه خلاق تم، حسین شکاری دبیر جشنواره «قهرمان من» و محمد یقینی مدیرعامل مجمع ایران نوشت در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه در حال برگزاری است.

در ابتدای مراسم، محمد یقینی مدیر عامل مجمع ایران نوشت با اشاره به اینکه موضوع سرانه فرهنگی که نوشت افزار یکی از آن موارد محسوب می شود یک موضوع استراتژیک است، بیان کرد: حجم صنایع فرهنگی که یک فراصنعت است، بیش از دو هزار و ۲۵۰ میلیارد دلار است.

وی ادامه داد: در کشور ما ۵۰ هزار میلیارد تومان سهم محصولات فرهنگی است. در ایران سهم محتوای داخلی در زمینه نوشت افزار نیم درصد است؛ باید از نظر اقتصادی و فرهنگی بیش از اینها به آن توجه شود.

یقینی با اشاره به ده کاراکتر محبوب کودک و نوجوان کشور ما بیان کرد: ده کاراکتر محبوب در کشور ما آمریکایی هستند؛ با وجود کارهای انیمیشنی مثل فیلشاه و طراحی آن روی نوشت افزارها نتوانسته‌ایم آنطور که باید کودکان را جذب کنیم و راه نرفته بسیار داریم. اما قهرمان پروری روی نوشت افزارها بعد از شهادت سردار سلیمانی از نظر الگونمایی بیشتر مورد توجه قرار گرفت. 

یوسف وندی مدیر خانه خلاق تم هم با اشاره به اینکه در زمینه تکمیل محصول در حوزه کاراکتر بومی فعالیت می کنند، بیان کرد: ما در حوزه محتوای بومی در ایران با مشکل مواجهیم. تمام کشورهای اطراف یک رویداد ملی در زمینه کاراکتر سازی دارند و شهادت حاج قاسم بهانه ای شد که ما هم این رویداد شکل بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های جشنواره قهرمان من دو نگاه متفاوت موجود در آن است؛ ما در این جشنواره تصویرگرانی داریم که جوایز جهانی دریافت کردند. بخش دیگر هم استعداد یابی است. این نگاه، نگاه دور اندیشانه است. بدین معنا که علاوه بر ظرفیت های موجود به ظرفیت های بالفعل توجه کنیم. حامیان مختلفی در کنار ما جمع شدند تا در بلند مدت بتوانند اثر خود را بگذارند. 

در ادامه ، حسین شکاری دبیر جشنواره قهرمان من با اشاره به اینکه نباید از کنار سهم کاراکتر های محبوب در فرهنگسازی گذشت، بیان کرد: این جشنواره را برگزار کردیم تا بگوییم ما در کشور قهرمان داریم‌؛ قهرمان یعنی مدافعان سلامت، شهید علی لندی، قهرمان یعنی مریم میرزاخانی و سردار سلیمانی.

دبیر جشنواره قهرمان من با اشاره به اینکه باید برای کودکان کار قهرمان تعریف کنیم، بیان کرد: برای این کار جشنواره قهرمان من آغاز به کار کرده است.  رویداد قهرمان من می خواهد جریان سازی برای کاراکتر سازی کند. مخاطب ما تصویر سازان، تولیدکنندگان و خانواده ها هستند. خانواده ها باید بدانند که کاراکتر چه معنا و مفهومی دارد‌. جامعه هدف ما برای فرهنگسازی بر مبنای قهرمان های ملی، کودکان شش تا ۱۵ سال هستند. شهدای سلامت، شهدای هسته ای، حاج قاسم سلیمانی و یاران ایشان محوریت های جشنواره هستند.

او افزود: محتوای آثار ارسالی به جشنواره از نظر فرهنگی باید ارزشمند باشد و کپی‌کاری نباشد. ۱۳۰ اثر در نمایشگاه و کتاب جشنواره نمایش داده می شود و ما در هر بخش سه برگزیده داریم. در اختتامیه جشنواره از سایت و پلتفرم جشنواره رونمایی می شود.

شکاری با اشاره به اینکه از امروز فراخوان جشنواره منتشر شده است، ابراز کرد: علاقه مندان برای شرکت در جشنواره قهرمان من تا ۲۲ دی ماه فرصت دارند آثار خود را برای جشنواره ارسال کنند‌. آثاری که از ۲۲ تا ۳۰ دی ماه داوری می شوند و از نظر گرافیکی، فرهنگی، کودک و روانشناسی داوری می شوند. اختتامیه جشنواره قهرمان من 30 دی ماه برگزار می شود و نمایشگاه آن تا ۱۵ بهمن ماه برپاست.

یقینی ابراز کرد: این مطالبه ماست که درباره حاج قاسم سلیمانی محصول تولید کنیم. این مسئله به بزرگ بودن شخصیت این شهید بزرگوار بازمی‌گردد. در مورد شخصیت های دیگر تا شخصیت سازی نشود، نمی توانیم محصول فرهنگی تولید کنیم.

در پایان این مراسم از پوستر جشنواره قهرمان من رونمایی شد. 

جزئیات برگزاری دومین دوره جشنواره قهرمان من تشریح شد/ برگزاری اختتامیه ۳۰ دی ماه

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار