کاهش قرنطینه‌ها در پر جمعیت‌ترین شهر چین علی‌رغم رکورد مبتلایان به کرونا

چین علی‌رغم ثبت بالاترین رکورد مبتلایان روزانه کرونا از دو سال گذشته، در حال کاهش محدودیت‌ها است.

مرکز مالی شانگهای چین، علی‌رغم گزارش رکورد بیش از ۲۵ هزار مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹، از امروز (دوشنبه) کاهش قرنطینه را در برخی مناطق آغاز خواهد کرد، زیرا مقامات در تلاش هستند تا پرجمعیت‌ترین شهر چین پس از دو هفته توقف، به حالت عادی خود بازگردد.

به گزارش رویترز، فشار‌ها بر مقامات پرجمعیت‌ترین شهر چین و یکی از ثروتمندترین شهر‌های این کشور افزایش یافته است، زیرا با ادامه یافتن محدودیت‌ها برخی برای یافتن غذا و داروی کافی مشکل پیدا کرده اند.

گو هونگهویی، یکی از مقامات شهر شانگهای گفت: شانگهای واحد‌های مسکونی را به سه دسته گروه بندی می‌کند و افرادی که در محله‌هایی زندگی می‌کنند که در طول دو هفته مورد مثبتی در آن ثبت نشده، تا حدی امکان انجام برخی از فعالیت‌ها را دارند.

در حالی که مشخص نیست چه تعداد از ۲۵ میلیون نفر ساکنان این شهر از دستورالعمل‌های کاهش قرنطینه استقبال می‌کنند، این گام نویدبخش آرامش برای بسیاری از افرادی است که بیش از سه هفته در نبرد با بزرگترین شیوع کرونا در چین بوده اند. گفتنی است از ابتدای همه‌گیری تا کنون، این میزان مورد ابتلا در شانگهای گزارش نشده بود.

برخی از کاربران رسانه‌های اجتماعی از این اقدام تسهیلی انتقاد کردند و آن را ریسک بزرگی در زمان رکورد مبتلایان روزانه دانستند، اما برخی دیگر گفتند که شانگهای چاره دیگری ندارد.

شانگ‌های ۲۵ هزار و ۱۷۳ مورد جدید ابتلا بدون علامت را در دیروز گزارش داد که بسیار بیشتر از ۲۳ هزار و ۹۳۷ مورد روز شنبه بود. اگرچه موارد علامت دار از ۱۰۰۶ به ۹۱۴ کاهش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
چین = معمای کرونا
آخرین اخبار