احتمال بررسی «طرح شفافیت آراء نمایندگان» در ماه رمضان

رئیس مجلس گفت که طرح شفافیت آراء نمایندگان در دستور کار نشست علنی مجلس است.

آقای محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز مجلس گفت «این طرح ان شاء الله در ماه رمضان و در صحن علنی به بحث گذاشته خواهد شد.»

طرح شفافیت آراء نمایندگان در چندین هفته گذشته، در دستور کار هفتگی نشست‌های علنی مجلس قرار داشته اما تاکنون فرصت بررسی آن پیش نیامده.

نمایندگان مجلس یازدهم کلیات طرح شفافیت آراء را ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۹ با ۳ رأی کمتر رد کرده بودند که با واکنش افکار عمومی مواجه شده بود.

۱۶ آذر  پارسال مجلس پس از یک نشست غیرعلنی اعلام کرد طرح شفافیت را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی باز می‌گرداند.

به گفته سخنگوی هیئت رئیسه مجلس این اقدام «برای گسترش شفافیت به دستگاه‌های دیگر کشور و جامع‌تر شدن محتوای طرح شفافیت» صورت گرفته.


بیشتر بخوانید


آقای سید نظام الدین موسوی گفته بود «برخی نمایندگان اعتقاد دارند شفافیت باید در دیگر دستگاه‌های کشور هم ایجاد شود.»

این در حالی است که آقای کریمی قدوسی، عضو کمیسیون کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس به باشگاه خبرنگاران جوان گفته «منظور از جامع شدن طرح شفافیت، همان شفاف کردن شورای نگهبان، مجلس خبرگان و... است و خلاف قانون اساسی است.»

او اضافه کرده که پیشنهاد جامعیت ابتکار اصلاح طلبان مجلس قبل بوده و آن را «سنگ بزرگ علامت نزدن» دانسته که برخی اصولگرایان منطق اصلاح طلبان را برای شفافیت آراء نمایندگان پیش گرفتند.

آقای کریمی قدوسی گفت «این یعنی نمی‌خواهیم تصویب کنیم، چون خلاف قانون اساسی است و مصلحت نیست همه مذاکرات مجلس خبرگان یا شورای نگهبان برای مردم پخش شود.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۵:۳۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
احتمال داره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۴۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
برای اینکه برخی نمایندگان نتوانند در صحبت حامی طرح و در رای گیری مخالف طرح باشند بهتر است همه نمایندگان موافق بین خود قرار بگذارند که هر نماینده موافق رایش را به دو نماینده موافق دیگر نشان بدهد تا اینگونه طرح تصویب بشود و مخالفان طرح شفافیت هم شناسایی شوند تا دیگر مردم آنها را به مجلس نفرستند
آخرین اخبار