نیک‌بین: طرح شفافیت را به دستور کار مجلس بازگردانید

نماینده کاشمر در مجلس خواستار بازگشت طرح شفافیت به دستور کار نمایندگان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - نماینده کاشمر در مجلس گفت: مجلس طرح شفافیت را در دستور کار نمایندگان قرار دهد؛ تا وقتی شفافیت در مجلس، دولت و قراردادهای مالی و غیرمالی مصوب نشود، قراردادها محرمانه و پشت پرده می‌ماند.

حجت الاسلام محمدجواد نیک‌بین در نشست علنی امروز ادامه داد: آنچه روی کاغذ نوشته می‌شود، غیر آن چیزی است که نمایندگان می بینند. دولت رئیسی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان باید قرض‌های دولت قبل را بدهد که بخشی از آن‌ها به دلیل امضای عهدنامه‌هاست.

آذر ماه امسال سخنگوی هیئت رئیسه مجلس پس از برگزاری یک نشست غیر علنی از بازگشت طرح شفافیت به کمیسیون آیین نامه برای جامع‌تر شدن محتوای آن خبر داد.

سید نظام الدین موسوی گفت که برخی نمایندگان اعتقاد دارند شفافیت باید در دیگر دستگاه‌های کشور هم ایجاد شود.

نمایندگان مجلس یازدهم یک بار کلیات طرح شفافیت آراء را به علت نقص‌ در محتوا رد کرده بودند اما با درخواست عده‌ای از آنها، این طرح به دستور کار بازگشته بود.

طرح شفافیت علاوه بر مجلس یازدهم، در دوره پیشین پارلمان با عنوان «شفافیت آراء نمایندگان» هم مطرح شده بود اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

شفافیت آراء با هدف علنی شدن نوع رأی و مواضع نمایندگان نسبت به طرح‌ها و لوایح مطرح شد که علاوه بر آن، مواردی مانند انتشار جزئیات صوتی و تصویری جلسات و پخش زنده آنها و انتشار فهرست اعضا، هزینه‌ها، اهداف و نتایج سفر‌های خارجی نمایندگان هم در دستور کار آن قرار داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
احسنت به این نماینده عزیز و محترم ، برادر عزیز فعلا ارز ۴۲۰۰ تومانی را دریاب که سال بعدشرش از سر ملت کم شود آن شخصی که این ارز را ایجاد کرد نیتش خراب کردن بود نه آباد کردن حذف این ارز اگر هم تورم داشته باشد این تورم مقطعی و زود گذر است ،تورم حاصل از رانت ارز ۴۲۰۰ تومان است که چون سیل سر از کالاهای سرمایه ای نظیر ارز و سکه در آورده و پول ملی را بی ارزش میکند و آن تورم به مراتب مخرب تر از تورم ناچیز و کوتاه مدت حاصل از حذف ارز ۴۲۰۰ تومان است
آخرین اخبار