آناتولی آنتونوف؛

اوکراین می‌خواهد تمام اعمال نادرست خود را به گردن روسیه بیندازد

سفیر روسیه در آمریکا گفت تلفات نیرو‌های غیر نظامی در بوچا به دلیل حمله نیرو‌های اوکراینی بود، اما مقامات کی‌یف، مسکو را عامل آن می‌دانند.

آناتولی آنتونوف در مصاحبه‌ با هفته نامه نیوزویک آمریکا گفت:  پس از خروج نیرو‌های روسیه بود که  نیرو‌های اوکراینی شهر بوچا را در معرض آتش توپخانه قرار دادند و واشنگتن به عمد این واقعیت را پنهان می‌کند.

به گفته سفیر روسیه در آمریکا، کی یف در تلاش  است تا تقصیر تمام اعمال نادرست خود را به گردن روسیه بیندازد، در حالی که نیرو‌های روسی با تحویل بیش از ۴۵۰ تن کمک‌های بشردوستانه به ساکنان محلی، از مردم بوچا حمایت کردند. بوچا تا وقتی تحت کنترل نیرو‌های روسی بود، هیچ یک از غیرنظامیان آسیب ندیدند.

او گفت: مقامات کی‌یف و رسانه‌ها فیلم‌های ویدئویی از اجساد افراد در کنار جاده در شهر بوچا منتشر کردند که وزارت دفاع روسیه اعلام کرد تمام عکس‌ها و ویدئو‌هایی که ادعا می‌شود جنایات نیرو‌های روسی در بوچا یک اقدام تحریک‌آمیز دیگر است. چرا که یگان‌های روسی در اوایل ۳۰ مارس به طور کامل از شهر خارج شدند.

تعداد زیادی از بینندگان اشاره کرده اند که افراد کشته شده در این ویدئو‌ها ثابت نیستند و می‌توان آن‌ها را در حال حرکت و حتی بلند شدن با عبور وسیله نقلیه فیلمبردار مشاهده کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه گفت که جنایات رادیکال‌های اوکراینی در بوچا به منظور تشدید خشونت و مختل کردن مذاکرات صلح روسیه و اوکراین است.

«آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا هم با ادعای آنکه تصاویر کشتار در شهر «بوچا» واقع در اوکراین، بسیار غم‌انگیز است و  باید عاملان چنین جنایاتی مسئول شناخته شوند، گفت: «ما نمی‌توانیم چنین تصاویر بسیار دردناکی را نبینیم. این نیازمند آن است که ما مسئولان آن را بشناسیم. به نظرم مهمترین مسئله آن است که نمی‌توانیم نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم، نمی‌توانیم آن را عادی جلوه دهیم. این حقیقت هر روزِ اوکراین تا زمانیست که روسیه به قلدری خود در خاک اوکراین ادامه دهد. عاملان چنین کشتاری باید مسئول شناخته شوند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
اوکراینی = مزدور آمریکا
آخرین اخبار