ادعای بلینکن: عاملان کشتار شهر بوچا باید مسئول شناخته شوند

وزیر خارجه آمریکا با ادعای کشتار در شهر بوچای اوکراین اعلام کرد بایستی عاملان آن را مسئول دانست.

«آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا، با ادعای آنکه تصاویر کشتار در شهر «بوچا» واقع در اوکراین، بسیار غم‌انگیز است، مدعی شد عاملان چنین کشتاری باید مسئول شناخته شوند.

بلینکن در مصاحبه امروز (یک‌شنبه) خود با شبکه خبری سی‌ان‌ان مدعی شد تصاویر کشتار در شهر بوچا پس از آنکه نیرو‌های روسی این شهر را ترک کردند، بسیار دردناک بود. او با ادعای آنکه باید عاملان چنین جنایاتی مسئول شناخته شوند، گفت: «ما نمی‌توانیم چنین تصاویر بسیار دردناکی را نبینیم. این نیازمند آن است که ما مسئولان آن را بشناسیم. به نظرم مهمترین مسئله آن است که نمی‌توانیم نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم، نمی‌توانیم آن را عادی جلوه دهیم. این حقیقت هر روزِ اوکراین تا زمانیست که روسیه به قلدری خود در خاک اوکراین ادامه دهد.»

او در ادامه با بیان آنکه که آمریکا تمامی اسناد و تصاویر را در کنار هم قرار می‌دهد تا مطمئن شود تمام نهاد‌ها و سازمان‌های مربوط و وزارت امورخارجه آمریکا تمامی شواهد را دیده است، گفت: «خیلی زود است که بگوییم آیا نیرو‌های روسی از اطراف کی‌یف خارج شدند یا در حال استقرار در بخش دیگری هستند.»

بلینکن همچنین اعلام کرد به ازای هر یک تانک روسی، ۱۰ ضد تانک اوکراینی وجود دارند یا در آینده نزدیک وجود خواهند داشت.

این سخنان بلینکن در حالی منتشر شد که روزگذشته نیرو‌های اوکراینی وارد شهر‌های اطراف کی‌یف شده و مدعی شدند که نیرو‌های روسی بیش از ۳۰۰ غیرنظامی را کشته‌اند.

در حال حاضر ۳۹ روز از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین می‌گذرد و کشور‌های غربی و ناتو به تبعیت از آمریکا تحریم‌های اقتصادی و مالی را بر روسیه وضع کرده‌اند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز اعلام کرده که مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه ادامه دارد، اما در حال حاضر فقط صحبت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
اگه آخر سر معلوم شد کار خود اوکراینیا بوده بازم همینو میگین ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
اوکراینیا که به دستور آمریکا عاملان کشتار 14000 روس تو اوکراین هستن مسئول نیستند ؟
آخرین اخبار