آغاز پویش گسترش جلسات خانگی قرآن در چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان، پویش گسترش جلسات خانگی قرآن در استان آغاز شد.

حجت‌الاسلام کارگر از ساماندهی و توسعه جلسات خانگی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان با همکاری جامعه قرآنی خبر داد و گفت: هر فردی بتواند دست کم، پنج نفر را گرد هم آورد و جلسه قرآن تشکیل دهد، می‌تواند یک جلسه خانگی قرآن را ثبت کند و علاوه بر برگزاری جلسات در طول ماه رمضان این جلسات را به‌صورت هفتگی در تمام ایام سال برگزار کند.

برپایی مراسم روزانه جزءخوانی قرآن کریم به‌صورت حضوری و با رعایت دقیق تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی یکی از ویژه‌برنامه‌های قرآنی است که در کنار برنامه‌های مختلف جزء خوانی عمومی در مؤسسات و مراکز قرآنی، منازل، جلسات خانگی، مساجد و حسینیه‌ها به‌صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید


هر شهرستان یک برنامه جزءخوانی شاخص و محوری با امکان حضور عموم مردم، در دستور کار دارد.

بر این اساس، هر شهرستان می‌تواند بر حسب امکانات خود محافل قرآنی را در قبور شهدای گمنام، گلزار مطهر شهدا و یا در کوچه ها، محله‌ها و درب منازل شهدا برگزار کند.

پیش از این برنامه جزءخوانی شاخص و محوری با امکان حضور عموم مردم، در قالب هیئت سیار ایام محرم، در کوچه و محلات برگزار و با استقبال مردمی مواجه شده بود.

کرسی‌های تلاوت ثابت و سیار، تفسیر قرآن و تقویت و گسترش جلسات خانگی قرآن از جمله برنامه‌های استان چهارمحال و بختیاری در ماه رمضان است.

۱۰ استاد تفسیر قرآن کریم در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان، جهت برگزاری جلسات ثابت تفسیر مستقر هستند.

از مبلغان اعزامی و مستقر استان که مباحث عمومی را در مساجد و حسینیه‌ها و محافل سراسر استان بیان می‌کنند نیز خواسته شده است تا مباحث قرآنی و تبیین آموزه‌های نورانی قرآن را در رأس امور قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار