تحقیقات پلیس انگلیس درباره رسوایی نقض قوانین قرنطینه از سوی دولت جانسون

پلیس متروپولیتن مصاحبه با شاهدان را به عنوان بخشی از تحقیقات خود در مورد نقض قوانین قرنطینه از سوی دولت جانسون آغاز کرد.

 پس از آن که تحقیقات داخلی نشان داد بوریس جانسون و کارکنانش در دفتر نخست وزیری انگلیس با وجود شیوع کرونا اقدام به برگزاری مهمانی کردند، حالا پلیس در حال بررسی ۱۲ تجمع و مهمانی است که در خیابان داونینگ برگزار شده است.

پلیس در بیانیه‌ای گفت: کارآگاهانی که در حال بررسی ادعا‌های نقض مقررات کووید-۱۹ در داونینگ استریت و وایت هال هستند، مصاحبه با افراد به عنوان شاهدان آن ماجرا را آغاز کرده اند.

این افشاگری‌ها خشم گسترده‌ای را برانگیخت و برخی از سیاستمداران در حزب محافظه کار، به مخالفان جانسون پیوستند و خواستار کناره گیری او شدند. با این حال، با تغییر تمرکز بر حمله روسیه به اوکراین، برخی محافظه‌کاران این درخواست را پس گرفتند و گفتند که تمرکز باید بر جنگ باشد.

پلیس اعلام کرده است هنوز هیچ فردی را برای اخطار جریمه ثابت معرفی نکرده است که برای افرادی که قوانین کووید را زیر پا گذاشته اند صادر می شود. تحقیقات در سریع ترین زمان ممکن ادامه دارد اما هیچ چارچوب زمانی برای تکمیل آن ارائه نشده است.

پیشتر، به دنبال درخواست پارلمان و مردم انگلیس برای استعفای نخست‌وزیر به دلیل رسوایی «پارتی گیت»، بوریس جانسون اعلام کرد که به هیچ عنوان از سمت خود استعفا نخواهد داد.

این گزارش‌ها باعث کاهش محبوبیت جانسون در میان مردم انگلیس شده و اقداماتش به دلیل نقض محدودیت‌های کرونایی در زمان اعلام قرنطینه سراسری در انگلیس و برگزاری مهمانی واکنش‌های زیادی را در داخل این کشور به دنبال داشته است.

نمایندگان مجلس عوام انگلیس از جانسون درباره این تحقیقات سوال کردند و او در پاسخ به این سوال که اگر اخطاریه برای جریمه ثابتی دریافت کند، استعفای خود را ارائه خواهد داد یا خیر، گفت: «من در جریان این تحقیقات از پلیس پیروی خواهم کرد، البته باید منتظر بمانم تا روند پرونده به طور کامل طی شده و تحقیقات کامل شود.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار