ثبت ۲۰ مورد وقف جدید در زنجان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زنجان گفت: امسال ۲۰ وقف جدید در سامانه جامع موقوفات ثبت شده است.

فاتحی‌نژاد بااشاره به اقدامات عام‌المنفعه اوقاف از محل عواید موقوفات، گفت: این اقدامات مربوط به عزاداری، تعزیه‌داری، اطعام، دارو و درمان، کمک به مستنمدان، پرداخت هزینه‌های جاری و عمرانی اماکن مقدس، تحصیل دانشجویان و دانش‌آموزان بی بضاعت، کمک هزینه کفن و دفن اموات، حمایت مالی از اساتید حوزه، روحانیون و طلاب، گروه‌های جهادی، هیأت‌های عزاداری، ائمه جماعت و مبلغین بوده است.

او با اشاره به وجود ۴۷۷ مورد موقوفه دارای ۶ هزار و ۲۷۲ مورد رقبه و ۴۷۸ مورد اماکن مذهبی در مناطق شهری و روستایی، گفت: این موقوفات شامل ۱۷ باب حسینیه، ۳ باب زینبیه، ۲۴ باب تکیه، ۳ مورد آرامستان و ۱۱ مورد از امامزادگان را به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زنجان با اشاره به درآمد ۱۴ میلیارد و ۴۵۳ میلیون تومانی موقوفات و اماکن مذهبی این شهرستان گفت: با این درآمد اجرای نیت به مبلغ ۱۲ میلیارد و ۳۴۷ میلیون تومان انجام شده است.

فاتحی نژاد گفت: امسال ۲۰ وقف جدید در سامانه جامع موقوفات تعداد ۲۰ مورد شامل زمین کشاورزی و مسکونی ثبت شده است که بیشتر نیات در بخش تعزیه داری، اطعام نیازمندان و ترویج فرهنگ قرآنی است.

او به اجرای طرح مهر تندرستی اشاره کرد و گفت: این طرح در قالب پرداخت هزینه‌های درمان بیماران نیازمند اجرایی شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان در ادامه از توزیع ۱۰ هزار بسته غذایی بین مستنمدان در ایام کرونا خبر داد و گفت: تعمیر و مرمت ۴۰ باب از اماکن مذهبی شامل مساجد، تکایا، بقاع متبرکه، امامزادگان نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط این اداره است.

او می گوید: برگزاری ۲۵ مورد غبارروبی امامزادگان (ع) در مناطق شهری و روستایی با حضور امام جمعه و مسئولین نذورات مردمی صرف هزینه‌های جاری، عمرانی، فرهنگی، ایجاد و راه‌اندازی مراکز افق در امامزادگان (ع) نیز از دیگر اقداماتی است که صورت گرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زنجان گفت: ثبت طرح مودت به مبلغ ۹ میلیارد تومان شامل مساعدت‌های نقدی و غیر نقدی و انجام کار‌های تبرعی در اماکن مذهبی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی تحت عنوان سبک زندگی ویژه خواهران در اماکن مذهبی، کلاس‌های آموزشی موضوع تبلیغ رشد جمعیت و فرزندآوری نیز از دیگر اقدامات فرهنگی است که در این شهرستان انجام شده است.

او به تعامل و همکاری با سایر ارگان‌ها در کمک به نیازمندان نیز اشاره کرد و گفت: تعامل و همکاری همه جانبه با دستگاه‌های اداری شهرستان از جمله کمیته امداد، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سپاه منطقه شهرستان، تبلیغات اسلامی، موسسات خیریه، مراکز فرهنگی و قرآنی و گروه‌های جهادی، حوزه علمیه خواهران و برادران هم در راستای ترویج فرهنگ وقف و استفاده بهتر از ظرفیت‌ها انجام شده است.

فاتحی‌نژاد در ادامه به خدمات فرهنگی این اداره نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در آستانه عید نوروز قرار داریم، طرح نوروزی آرامش بهاری در قالب استقرار مبلغین در بقاع مستقر و برگزاری نماز جماعت در خیمه‌های معرفت، پاسخگویی به سوالات شرعی و شبهات، اجرای مسابقات فرهنگی و متنوع از جمله نقاشی، خطاطی و نیز مشاور خانواده با عنوان سبک زندگی توسط روحانیون، برگزاری مسابقات از جمله قرآنی، نقاشی، خطاطی، احکام انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.