آغاز پویش همراهان سفر ایمن در خوزستان

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: همزمان با ۲۳ استان کشور، پویش همراهان سفر ایمن در استان با محوریت ترویج فرهنگ ایمنی در رانندگی آغاز شد.

محمدطلا شجاعی گفت: فرهنگ سازی و ارتقاء ایمنی در رانندگی و کاهش سوانح جاده‌ای یکی از مهمترین اهداف برگزاری این پویش ملی است.

به گفته او در این پویش رانندگان به توقف در حین سفر به منظور رفع خستگی تشویق می‌شوند و از سوی دیگر جاذبه‌ها و ظرفیت‌های خوزستان به مسافران معرفی خواهد شد.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان می گوید: از هنر برای افزایش ایمنی در تردد‌ها استفاده شده است و این اقدام یکی از ابعاد ابتکار این پویش محسوب می‌شود که از ابعاد مختلفی برخوردار است و برای اینکه مسافران را به توقف در مسیر ترغیب کنیم، ساز و کاری ایجاد شده تا جاذبه‌های جاده‌ای به خوبی معرفی شوند.

شجاعی گفت: در برگزاری نمایش‌های جاده‌ای ویژه این پویش، فرهنگ، موسیقی و آداب محلی مردم استان خوزستان به نمایش گذاشته می‌شود و این اقدام علاوه بر اینکه رونق گردشگری را درپی دارد با توقف رانندگان به ایمنی رانندگی نیز کمک بسیار بزرگی می‌کند.

طبق دستورالعمل ابلاغ شده از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پیش بینی افزایش سفر در نوروز ۱۴۰۱، طرح "پویش همراهان سفر ایمن" در ۲۲ جاده پر تردد کشور اجرایی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.